۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
صدور بیش از ۲ میلیون شناسه کالا در راستای مقابله با قاچاق کالای تقلبی
معاون وزیر صمت اعلام کرد

صدور بیش از ۲ میلیون شناسه کالا در راستای مقابله با قاچاق کالای تقلبی

برادران، معاون وزیر صمت از صدور ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار شناسه کالا برای مبارزه با کالای قاچاق خبر داد.

به گزارش بازار، محمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت گفت: تورم تولید از ۸۰ درصد نسبت به سال های قبل به ۲۳ درصد رسیده است. همچنین در بخش تولید پوشاک به درجه خوبی رسیده ایم به طوری که در گذشته این بازار انحصاری و در اختیار برخی از افراد بود.

معاون وزیر صمت گفت: خوشبختانه در بخش لوازم‌ خانگی به درجه ای رسیده ایم که امروز به فکر صادرات هستیم به طوری که بازار داخلی از کالای لوازم خانگی اشباع بوده و کمبودی نداریم.

او افزود: با هم‌نظری با تولیدکنندگان بررسی‌ها در خصوص آزادسازی واردات لوازم خانگی در حدی که نیازهای داخلی را تأمین کنیم و لطمه به تولید داخل نخورد، در حال انجام است.

وی گفت: اصل کلی این است که اگر کالایی در داخل به حد کافی و با کیفیت مناسب تولید شود، دلیلی ندارد که با قیمت بالاتر و در این شرایط ارزی آن را وارد کنیم مگر اینکه کیفیت متفاوتی داشته باشد.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: آیت الله رئیسی به عرصه صنعت نگاه مثبتی داشت و در تمامی سفرها برای حل مسائل مهم تولید و صنعت بیشترین وقت را می‌گذاشتند. در سفرهای استانی ایشان همیشه احیای واحدها را دنبال می‌کردند؛ پنجشنبه گذشته از نمایشگاه در شهر ساری بازدید کرد که نمایشگاه واحدهای احیا شده بود و در جمع کارگران چوب و کاغذ مازندران نیز طبق روال همیشه حضور یافت و با آنها صحبت کرد.

برادران افزود: در حال حاضر برخی ظرفیت‌ها که در دیپلماسی کشور در حوزه خارجی ایجاد شده به صادرات کشور کمک خواهد کرد؛ این در حالیست که حجم عمده‌ای از صادرات ما به کشور عراق است اما اخیراً مشکلات ارزی توسط بانک مرکزی عراق ایجاد شده بود که با تمهیدات بانک مرکزی ایران این مشکل هم در حال برطرف شدن است‌ و امیدواریم با رفع این مشکل تا پایان سال بتوانیم تعهدات خود را در حوزه صادرات محقق کنیم. با توجه به اینکه واردات پوشاک ممنوع است عرضه پوشاک با برند خارجی به احتمال زیاد تقلبی است.

او افزود: اما با توجه به این‌که فقط واردات کالاهای نهایی ممنوع است، اگر تولیدکننده داخلی با نشان‌های تجاری تفاهم‌نامه داشته باشد و در داخل کالا تولید کند، مشمول ممنوعیت نمی‌شود. بنابراین اگر مجوز و تفاهم‌نامه وجود داشته باشد تقلب محسوب نمی‌شود.

برادران گفت: کشورهای دیگر زمانی می‌توانند از ما مطالبه داشته باشند که خودشان به تعهداتشان عمل کرده باشند. کشوری که ما را تحریم کرده حق ندارد در این رابطه سوال بپرسد و ما هم به هر شکلی بتوانیم تحریم‌ها را دور می‌زنیم.

او بیان کرد: امروز ما به دو میلیون و ۴۰۰ هزار شناسه کالا رسیده ایم. همچنین به یک میلیارد و ۳۰۰ شناسه رهگیری کالا هم رسیده ایم.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha