۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
برداشت ۱۲۰ تن گندم از گندم‌زارهای استان تهران
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

برداشت ۱۲۰ تن گندم از گندم‌زارهای استان تهران

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم از مزارع استان گفت: تاکنون ۱۲۰ تن گندم از گندم‌زارهای استان برداشت شده است.

به گزارش بازار، محمودرضا آجودانی، از آغاز برداشت گندم در مزارع استان تهران خبر داد و گفت: مراکز خرید آماده دریافت گندم تولیدی گندم‌کاران هستند و برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام گرفته است.

او با بیان اینکه فصل برداشت و خرید گندم و دانه‌های روغنی استان تهران از اوایل خرداد ماه آغاز شده و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد، افزود: این عملیات با استفاده از چندین دستگاه کمباین از شهرستان های جنوب شرق استان از امروز آغاز شده و همچنان در حال انجام است.

آجودانی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۱ مرکز اعم از مراکز خرید دولتی، سیلوی تهران و سیلوهای شهرستان‌های مجاور آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و هیچ‌گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

او سطح کشت گندم استان تهران را بیش از ۴۷هزارهکتار اعلام کرد و افزود: بیشترین سطح گندم استان تهران مربوط به شهرستان‌های ری و ورامین است.

مدیرامور زراعت جهاد کشاورزی تهران گفت: با توجه به شرایط جوی مطلوب، بارش مناسب، رعایت مسائل ترویجی، مبارزه به موقع با علف‌های هرز و سن غلات پیش‌بینی می‌شود میزان عملکرد برداشت گندم در سطح امسال افزایش قابل قبولی داشته باشد.

گفتنی است؛ براساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی، قیمت نهایی یک کیلوگرم گندم نان ۱۷ هزار و۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸هزارتومان مصوب و ابلاغ شده است.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha