۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
سالانه ۳۰۰ میلیون قوطی کنسرو ماهی در کشور تولید می‌شود
رئیس سندیکای صنایع کنسرو:

سالانه ۳۰۰ میلیون قوطی کنسرو ماهی در کشور تولید می‌شود

بختیاری، رئیس سندیکای صنایع کنسرو گفت: بنابر آمار سالانه ۲۵۰ تا حداکثر ۳۰۰ میلیون قوطی کنسرو ماهی در کشور تولید می‌شود.

به گزارش بازار، مسعود بختیاری گفت: بنابر آمار ظرفیت اسمی سالانه کارخانجات تولیدکننده کنسرو ماهی در کشور بیش از ۹۰۰ میلیون قوطی کنسرو است که بنابر آمار اعلامی سازمان شیلات در ۵ تا ۶ سال گذشته، سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون قوطی کنسرو تولید کردیم.

او با بیان اینکه کارخانجات تولیدکننده کنسرو با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند، افزود: برآوردها حاکی از آن است که اکنون ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون قوطی کنسرو در سال تولید می شود که اگر دولت همراهی نکند، چالش ها و مشکلات چند برابر افزایش می یابد.

بختیاری درباره آخرین وضعیت واردات تون ماهیان گفت: شرایط تحریم در میزان واردات تون ماهیان اثر گذاشته به طوریکه واردات تون ماهی از ۴۰ تا ۵۰ هزار تن به بیش از ۲۰ هزار تن در سال گذشته رسیده است.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صنایع کنسرو ادامه داد: در حوزه ثبت سفارش کالا با چالش هایی مواجه هستیم به طوریکه اکنون حدود ۴ هزار تن ماهی تون در بندر رسوب کرده و قبض انبار سازمان دامپزشکی گرفته است که طبق برآوردهای ما به سبب تعلل دستگاه های اجرایی روزانه ۲۵ هزار دلار، تولیدکنندگانی که اقدام به واردات ماهی تون کردند، به شرکت های کشتیرانی خارجی هزینه دموراژ پرداخت می کنند که به رغم آنکه نمایندگان سندیکا هر روز در وزارت جهاد حضور دارند، اما بدلیل عدم پاسخگویی بدون نتیجه برمی گردند.

به گفته او، با وجود فساد پذیری ماهی به عنوان یکی از محصولات صنایع غذایی نگران منقضی شدن تاریخ هستیم، از این رو منتظریم که اجازه ترخیص ماهی به ما داده شود.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو با بیان اینکه قیمت کنسرو ماهی تغییری نداشته است، گفت: تاکنون هیچ افزایش قیمتی اعمال نکردیم و کماکان به رغم افزایش هزینه های دستمزد، حامل های انرژی، حمل و نقل، قوطی و درب با قیمت سال گذشته ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می شود.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha