۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
تعاملات اقتصادی ایران و عمان، ظرفیت افزایش چند برابری دارد
در دیدار با وزیر امور خارجه عمان؛

تعاملات اقتصادی ایران و عمان، ظرفیت افزایش چند برابری دارد

سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: در صورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، تعاملات اقتصادی و تجاری بین ایران و عمان، تا چندین برابر میزان فعلی افزایش خواهد یافت.

به گزارش بازار، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز دوشنبه -۷ خرداد ۱۴۰۳- با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان و هیات همراه که به منظور عرض تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، حسین امیر عبداللهیان و دیگر همراهان ایشان به تهران سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرپرست ریاست جمهوری در این دیدار ضمن تشکر صمیمانه از همدلی، همدردی و ابراز مودت دولت و ملت عمان با دولت و ملت ایران، حضور هیات‌های عالیرتبه عمانی در مراسم تشییع و گرامیداشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فقید را تسلی‌بخش فقدان این دو شخصیت بزرگ، پر تلاش و مجاهد دانست و بر استمرار راهبرد جمهوری اسلامی ایران و شخص آیت‌الله رئیسی بر توسعه و گسترش همکاری‌های همه جانبه با عمان تاکید کرد.

مخبر با تاریخی و برادرانه خواندن رابطه جمهوری اسلامی ایران و عمان، تصریح کرد: ظرفیت‌های استفاده نشده‌ای در دوکشور، به ویژه در بخش اقتصادی وجود دارد که در صورت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، تعاملات و تبادلات تجاری فیمابین

دکتر مخبر همچنین ابراز امیداوری کرد با عزم بلند مسئولان عالی جمهوری اسلامی ایران و عمان گام‌های جدیدی در جهت رشد و ارتقای سطح روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف برداشته شود.

«بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان نیز با بیان اینکه حامل پیام همدردی و تسلیت «سلطان هیثم بن طارق»، دولت و ملت عمان خطاب به رهبری معظم انقلاب اسلامی، مسئولان دولت جمهوری اسلامی و ملت ایران است افزود: دولت و ملت عمان در این حادثه تلخ و غمبار دوستان صمیمی خود را از دست داده و شریک غم ملت ایران است.

وزیر خارجه عمان با آرزوی موفقیت برای دولت ایران در تداوم خدمت‌رسانی به ملت و همچنین تحقق اهداف رئیس جمهور شهید در توسعه و هم افزایی با کشورهای اسلامی از جمله عمان، روابط دو کشور ایران و عمان را راهبردی و مهم توصیف و بر علاقمندی کشورش برای گسترش و تنوع بخشی به روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

البوسعیدی همچنین از تلاش‌های سرپرست ریاست جمهوری برای پیگیری و استمرار بخشی به تحقق اهداف ترسیم شده در توسعه همکاری‌های ایران و عمان قدردانی کرد.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha