۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
آینده فن آفرینی با تعامل بین سرمایه‌گذاران و فن آفرینان محقق خواهد شد
با اهدای هجدهمین جایزه پیروز مطرح شد؛

آینده فن آفرینی با تعامل بین سرمایه‌گذاران و فن آفرینان محقق خواهد شد

گرگان- هجدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، با اهدای هجدهمین جایزه پیروز و تاکید بر قدرت علم و دانش در پیشرفت کشور به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، آیین اختتامیه و اهدای هجدهمین جایزه پیروز در هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان برگزار شد.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه تولید علم مرجعیت ایجاد کرده و مصرف علم، اقتدار، امنیت، ثروت، آسایش و آرامش تولید میکند، بیان کرد: محصولات و خدماتی را که فن آفرینان تولید میکنند باید عرضه شود و در معرض دید عموم قرار بگیرد. به عبارتی، میتوان گفت تا جایی که مقدور است باید برای فن آفرینان بازاریابی انجام شود.

در هجدهمین جشنواره شیخ بهایی، جایزه پیروز به شرکت هموار فناوری سلامت راستینه فعال در زمینه پزشکی اهدا شد. جایزه پیروز به یاد اسدالله پیروز بنیان گذار یکی از بزرگترین شرکتهای معدنی ایران «باما» و از کارآفرینان سرشناس اصفهان توسط نوه او، روزبه پیروز (بنیانگذار گروه مالی فیروزه) پایهگذاری شده است. جایزه پیروز هجده سال متوالی است که از طرف این فرد به برگزیدگان فن آفرین و کارآفرین اعطا می شود.

مدیر ارتباطات تجاری گروه مالی فیروزه و نماینده روزبه پیروز با بیان اینکه این جایزه یکی از ماندگارترین جوایز ملی فن آفرینی است در خصوص ویژگیآن افزود: جایزه فیروز با هدف حمایت از فنآفرینان اعطا می شود و در پی رونق آینده فن آفرینی است.

علیرضا شهبازی افزود: این جایزه تلاشی است تا کارآفرینان و فن آفرینان کشور دلگرم شوند و در راه خلق ارزش برای مردم کشور پایدار باشند.

در مراسم اهدای هجدهمین جایزه پیروز در جشنواره شیخ بهایی استاندار اصفهان، سید رضا مرتضوی نیز با اشاره به اهمیت جشنوارههای مبتنی بر علم و فنآوری در توسعه کشور اظهار کرد: ماموریت جشنواره شیخ بهایی بهعنوان سابقه دارترین و ریشهدارترین جشنواره در حوزه فن آفرینی کشور، این بوده که فضای رقابتی و تعامل را بین فن آفرینان فراهم کند.

در هجدهمین جشنواره شیخ بهایی ۴۸۱ شرکت از ۲۶ استان شرکت کردند که پس از دو مرحله داوری، ۱۰۲ طرح به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. در مرحله نهایی نیز ۲۵ طرح بررسی شدند. در مجموع بیش از ۱۷ میلیارد ریال جایزه نقدی برای هجدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی و حدود ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز به برترینها اعطا شد.

زمینهسازی برای اثرگذاری اقتصاد دانشبنیان در توسعه پایدار و پیشرفت کشور و همچنین جهتدهی به فعالیتهای فنآفرینانه در راستای حل چالشهای اساسی از جمله اهداف برگزاری این رویداد علمی و فناوری بود.

کد خبر: ۲۸۸٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha