۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
تردد جاده ای در کرمان ۲۳ درصد افزایش یافته است
معاون استاندار کرمان:

تردد جاده ای در کرمان ۲۳ درصد افزایش یافته است

کرمان- آیت اللهی موسوی، معاون استاندار کرمان از افزایش ۲۳ درصدی تردد جاده ای در این استان طی یک سال گذشته خبر داد.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وسعت راههای استان کرمان اظهار کرد: مقایسه وضعیت کرمان با استان هایی که وسعت و طول جاده هایشان به اندازه یکی از شهرستان های این استان است، کار درستی نیست.

وی بیشترین طول راه‌ های کشور را مربوط به استان کرمان دانست و یادآور شد: با این وجود کرمان از نظر تعداد پاسگاه ‌های پلیس ‌راه رتبه آخر کشور و از نظر تعداد راهدارخانه‌ های بین راهی رتبه ۳۰ کشور را دارد که باید این وضعیت اصلاح شود. البته باید امکانات و اعتبارات ملی در این خصوص اختصاص یاید.

وی حمل اتباع غیرمجاز و قاچاق سوخت را از جمله معضلات کرمان بیان کرد و افزود: بخش قابل توجهی از تصادفات و تلفات جاده ای مربوط به این دو عامل است.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان های دیگر با این قبیل معضلات مواجه نیستند، بیان کرد: نیاز است در این زمینه بودجه‌ های بیشتری به استان اختصاص داده شود.

موسوی تعداد کشته در اثر تصادف خودروهای حامل قاچاق سوخت و حمل غیرمجاز اتباع خارجی سال گذشته را ۶۴ نفر در کرمان اعلام کرد و افزود: با توجه به معدنی بودن کرمان آمار حمل و نقل خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی استان بالاست که یکی از عوامل تصادفات هم به شمار می روند.

آیت اللهی موسوی با اشاره به عزم استان برای کاهش آمار تصادفات گفت: طی یک سال اخیر تردد جاده ای در کرمان ۲۳ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به وسعت و بیابانی بودن مسیرها در استان کرمان افزود: یکی از عوامل تصادفات در کرمان وجود جاده های دو طرفه است که باعث افزایش آمار تصادفات شده است.

آیت اللهی موسوی اظهار داشت: دو بانده کردن جاده‌ها و رفع نقاط حادثه‌ خیز در سطح استان کرمان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۲۸۸٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha