۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
روسیه کنترل خود را بر بازار غلات تشدید می‌کند

روسیه کنترل خود را بر بازار غلات تشدید می‌کند

مسکو مصمم به تشدید کنترل بر بخش گندم محلی است.

به گزارش بازار، طبق گزارش بلومبرگ، روسیه در حال افزایش تلاش‌های خود برای تشدید کنترل صنعت غلات حیاتی خود است که می‌تواند قدرت بیشتری را در زمینه صادرات به این کشور بدهد، در حالی که نگرانی‌ها در مورد عرضه جهانی نیز افزایش یافته است.

سال گذشته، بازیگران اصلی غربی، از جمله شرکت‌های کارگیل و ویترا، پس از فشار دولت برای ایجاد فضا برای شرکت‌های محلی، از روسیه خارج شدند.

روند تجمیع پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین آغاز شد و تنها ۴ شرکت مسئول ۳ چهارم صادرات غلات از پایانه‌های دریای سیاه روسیه باقی ماند.

به گفته بلومبرگ، این موضوع به روسیه اهرم بیشتری بر ذخایر گندم می‌دهد که کلید مهار تورم در قیمت‌های جهانی مواد غذایی بود.

همچنین در زمانی که هوای بد به محصول گندم کشور لطمه می‌زند و بازار را نگران می‌کند، پیگیری جریان غلات در آنجا برای تجار خارجی دشوار است.

این آژانس اقتصادی به نقل از رئیس شرکت مشاوره آگریسورس مستقر در شیکاگو، ایالات متحده گفت: روسیه تمایل واقعی برای کنترل کالاهای اساسی دارد و نفوذ آن بر غلات در حال افزایش است.

صنعت گاز طبیعی روسیه همیشه تحت کنترل دولت بوده است، در حالی که دولت و نزدیک‌ترین متحدان پوتین از زمان به قدرت رسیدن او توانسته اند بخش بزرگی از تولید نفت را کنترل کنند و این کشور اکنون بر غلات حکومت می‌کند.

کارگیل و ویترا، و لوییس دریفوس، شرکت‌هایی هستند که قبلاً جزو ۱۰ صادرکننده برتر بودند و سال گذشته تامین غلات از روسیه را برای صادرات متوقف کردند.

کد خبر: ۲۸۸٬۸۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha