۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
برق رسانی به دورترین نقاط کشور با تاکید آیت‌الله رئیسی محقق شد
مدیرعامل شرکت توانیر:

برق رسانی به دورترین نقاط کشور با تاکید آیت‌الله رئیسی محقق شد

موانع پیش روی صنعت برق و تسریع در فراهم کردن زیرساخت‌های برق رسانی به دورترین نقاط کشور و استمرار آن در ٣ سال ریاست شهید آیت الله رییسی بر مسند قوه مجریه و توجه خاص ایشان به حوزه انرژی محقق شد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که رییس‌جمهور شهید علاوه بر اشراف کامل به اوضاع کشور، به حوزه انرژی هم توجه ویژه و خاصی معطوف می‌داشتند، گفت: چندین نوبت جلسات شورای عالی انرژی با حضور آن بزرگوار برگزار و دستورات خوبی هم صادر شد که موجب سرعت گرفتن بسیاری از کارها شد. به عنوان نمونه طی این ٣ سال حدود ٩ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی احداث و به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است که بخش عمده آن برآمده از توجه خاص آن شهید والامقام به مسائل صنعت برق بود.

وی خاطرنشان کرد: ایشان توجه ویژه‌ای به موضوع تعرفه برق داشتند، به نحوی که تعرفه‌ها تا جایی که ممکن است تغییر نکند و امکان پرداخت هزینه برق برای عموم میسر باشد. با همین دیدگاه بود که تصمیم گرفته شد مشترکانی که مصرف برقشان زیر الگو بود تغییر چندانی نداشته باشند، اما مشترکانی که بسیار پرمصرف بودند مورد توجه ایشان بود که مصرف برقشان به گونه‌ای باشد که برق به سایر مشترکان نیز برسد و مشکلی در تأمین برق آنها پیش نیاید.

به گفته وی، یکی دیگر از دغدغه‌های شهید خدمت، آیت ا... رییسی؛ موضوع مطالبات تولیدکنندگان برق با پیمانکاران بود، به طوری که در ٢ سال اخیر حدود ٥٠ هزار میلیارد تومان از مطالبات تولید کنندگان برق، نیروگاه‌های خصوصی و نیز تولیدکنندگان قطعات و پیمانکاران صنعت برق پرداخت شد که رقم قابل توجهی است و تقریباً نیمی از مطالبات این بخش را توانستیم با مساعدت ایشان از طریق اسناد خزانه پرداخت کنیم. همیشه دغدغه ایشان این بود که این بخش کمترین آسیب را ببیند و بتوانند فعالیت‌شان را انجام دهند که کشور در تأمین برق دچار مشکل نشود.

سخنگوی صنعت برق در ادامه گفت: تأمین برق روستاها از موضوعات دیگر بود. تعداد روستاهای بدون برق مانده که تعدادشان اندک است و ما تقریباً اغلب روستاها را برق دار کرده بودیم، مگر آنهایی که بعداً سکنه‌ای به آن اضافه شد یا اینکه کوچ نشینان و عشایران بودند که به آنها هم بسته های انرژی سیار در اختیارشان قرار گرفت، همه این موارد خوشبختانه در دوره ایشان سرعت پیدا کرد و در واقع رییس جمهور شهید به دنبال آن بودند که راهکارهایی را برای توسعه سرمایه گذاری ایجاد کنند.

رجبی مشهدی تصریح کرد: به لطف خداوند در این دو سال ما در بخش خانگی نه تنها خاموشی نداشتیم، بلکه توانستیم انرژی بیشتری را برای بخش صنعت تامین کنیم. سایر بخش‌ها هم همین طور با مساعدت و پیگیری‌های شهید آیت ا... رییسی و مصوبات هیئت محترم وزیران در مسیر پیشرفت قرار گرفتند. ایشان همه این‌ها را دنبال می کردند و در طرح‌ها و نیز دیدارهایی که با کارکنان صنعت برق در مرکز دیسپاچینگ ملی داشتند هم حضور موثر و گرمی داشتند، من خود دو نوبت در خدمت ایشان بودم، به گرمی بود و با حوصله موضوعات را می شنیدند و نظرات بسیار سازنده‌ای ارائه می کردند. سرجمع همه این موارد توانست قوت قلبی برای همه کارکنان صنعت برق، وزیر محترم نیرو و سایر همکاران ما در صنعت برق باشد که عزیز بزرگی را از دست دادیم. از دست دادن خدمتگزاری که برای خدمت سر از پا نمی شناخت ضایعه‌ای برای جمهوری اسلامی است که امیدوارم جبران شود.

کد خبر: ۲۸۸٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha