۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
پیشنهاد صدور مجوز صادرات پلکانی سیب زمینی به وزارتخانه
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان خبر داد؛

پیشنهاد صدور مجوز صادرات پلکانی سیب زمینی به وزارتخانه

گرگان- مهقانی، معاون جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه مدیریت برداشت سیب زمینی بسیار ضروری است، گفت: امیدواریم با صدور دستور العمل صادرات پلکانی شرایط بهتری را برای فروش این محصول داشته باشیم.

علی مهقانی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه اکنون در اوایل فصل برداشت سیب زمینی در گلستان قرار داریم، اظهار کرد: در حال حاضر برداشت این محصول از ۸۵۰ هکتار اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه هنوز به پیک برداشت این محصول نرسیده ایم، افزود: به منظور کنترل قیمت و به پیشنهاد کشاورزان و همچنین انجمن سیب زمینی کاران پیشنهاد صادرات پلکانی طی نامه ای به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است.

وی افزود: امیدواریم مجوز صادرات قبل از رسیدن به پیک برداشت سیب زمینی در گلستان صادر شود تا کشاورزان بتوانند محصول خود را با قیمت مناسبی عرضه کنند.

مهقانی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی از هر پیشنهادی که به بهبود شرایط کشاورزی استان کمک کند، استقبال می کند، افزود: در محصول سیب زمینی اصلی ترین مساله مشکل قیمت است و کمبودی در تولید آن وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه برای تولید این محصول با همکاری بخش خصوصی کلاس های آموزشی بسیاری برای کشاورزان برگزار شد، خاطرنشان کرد: آنچه در این روزها باعث دلواپسی سیب زمینی کاران شده عرضه بیش از تقاضا و کاهش قیمت این محصول است .

وی با تاکید بر این مساله که با این حجم از برداشت سیب زمینی هر چه به پیک برداشت نزدیک تر شویم با کاهش قیمت مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: در حال حاضر سیب زمینی با قیمت هشت تا ۱۰ هزار تومان از کشاورز خریداری می شود و در روزهای تعطیل شاهد خریداری این محصول تا ۱۱ هزار تومان نیز بوده ایم و این بدان معناست که مدیریت برداشت تاثیر زیادی بر روی قیمت دارد.

مهقانی متذکر شد: کشاورزان باید به گونه ای برداشت محصول را انجام دهند که به اندازه در بازار عرضه شود و شاهد کاهش تقاضا و قیمت فروش نباشیم.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با صدور دستور العمل صادرات پلکانی شرایط بهتری را برای فروش این محصول داشته باشیم.

کد خبر: ۲۸۸٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha