۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
۵۴ درصد آمریکایی‌ها در طبقه متوسط ‌هستند
براساس نتیجه نظرسنجی گالوپ؛

۵۴ درصد آمریکایی‌ها در طبقه متوسط ‌هستند

براساس نتایج نظرسنجی جدید موسسه گالوپ، اکثر آمریکایی‌ها خود را از طبقه متوسط ‌می‌دانند در حالی که فقط دو درصد خود را جزو طبقه بالا یا مرفه معرفی می‌کنند.

به گزارش بازار، نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نشان داد که ۵۴ درصد از آمریکایی‌ها به‌عنوان طبقه متوسط ‌شناخته می‌شوند که ۳۹ درصد از آن‌ها خود را «طبقه متوسط» و ۱۵ درصد آن‌ها خود را «طبقه متوسط ‌روبه بالا» معرفی کرده‌اند.

۳۱ درصد دیگر خود را «طبقه کارگر» و ۱۲ درصد «طبقه پایین» می‌دانند. تنها ۲ درصد از بزرگ‌سالان خود را به‌عنوان «طبقه بالا یا مرفه» معرفی می‌کنند.

گالوپ گفت که این اعداد با ارقام از زمان رکود بزرگ در سال ۲۰۰۸ مطابقت دارد. آمریکایی‌ها قبلاً بیشتر خود را به‌عنوان اعضای طبقه متوسط ‌یا متوسط ‌رو به بالا معرفی می‌کردند و کمتر احتمال داشت که بگویند به طبقه کارگر یا پایین تعلق دارند.

از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶، ۶۱ درصد از آمریکایی‌ها خود را طبقه متوسط ‌یا متوسط رو به ‌بالا می‌دانستند. گالوپ گفت، بااین‌حال، این میزان در سال ۲۰۰۸، در آغاز رکود بزرگ، به ۵۶ درصد کاهش یافت. از زمان رکود بزرگ، این رقم به‌طور متوسط ‌۵۳ درصد بوده است.

مجموع داده‌های گالوپ در آمریکا نشان داد که بزرگ‌سالانی که به‌عنوان کارگر یا طبقه پایین‌تر از آن شناخته می‌شوند، به‌طور متوسط ‌از ۳۷ درصد قبل از رکود به ۴۵ درصد افزایش‌یافته است. هویت طبقه اجتماعی عموماً از سال ۲۰۱۹ ثابت بوده است، حتی باوجوداینکه رتبه‌بندی آمریکایی‌ها از اقتصاد کشورشان به‌طور قابل‌توجهی بدتر شده، ثابت باقی‌مانده است.

گالوپ می‌گوید سطح درآمد و تحصیلات در شناسایی طبقه اجتماعی نقش دارد. بزرگ‌سالان با درآمد سالانه خانوار بالاتر و کسانی که دارای مدرک دانشگاهی و فوق‌لیسانس هستند، به‌احتمال بیشتری می‌گویند که به طبقه بالایی تعلق دارند. به گفته این موسسه، آمریکایی‌هایی که درآمد کمتری دارند و آن‌هایی که فقط تحصیلات دبیرستانی دارند، به‌احتمال‌زیاد به‌عنوان کارگر یا طبقه پایین‌تر شناخته می‌شوند.

گالوپ دریافت که آمریکایی‌های مسن، بزرگ‌سالان سفیدپوست و دموکرات‌ها نیز بیشتر از همتایان خود به‌عنوان اعضای طبقه متوسط ‌شناخته می‌شوند.

گالوپ گفت تا سال ۲۰۲۲، جمهوری خواهان بیشتر از دموکرات‌ها به‌عنوان طبقه متوسط ‌یا متوسط ‌بالا و کمتر به‌عنوان طبقه کارگر یا پایین شناخته می‌شدند. اخیراً، دموکرات‌ها بیشتر از جمهوری‌خواهان به‌عنوان طبقه متوسط ‌یا متوسط ‌روبه بالا معرفی می‌شوند، درحالی‌که جمهوری‌خواهان بیشتر از طبقه کارگر یا پایین‌تر هستند.

بااین‌حال، در دو نظرسنجی پیشین، این روند معکوس شده است و دموکرات‌ها بیشتر از جمهوری خواهان به‌عنوان طبقه متوسط ‌یا متوسط ‌به بالا معرفی می‌شوند. در همین حال، جمهوری خواهان اکنون در شناسایی ترکیبی به‌عنوان کارگر یا طبقه پایین پیشرو هستند.

این نظرسنجی براساس مصاحبه‌های تلفنی انجام‌شده از ۱ تا ۲۲ آوریل با نمونه تصادفی از ۱۰۰۱ بزرگ‌سال ساکن در ۵۰ ایالت و واشنگتن دی سی انجام‌شده است. حاشیه خطای این پژوهش به‌اضافه یا منهای ۴ درصد است.

کد خبر: ۲۸۸٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha