۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
لزوم بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در تعاونی‌ها/ تلاش پیشگامان برای ارتقای ظرفیت اکوسیستم نوآوری
مدیرعامل شرکت شتاب‌دهنده پیشگامان تاکید کرد؛

لزوم بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در تعاونی‌ها/ تلاش پیشگامان برای ارتقای ظرفیت اکوسیستم نوآوری

یزد- مدیرعامل شرکت تعاونی دانش بنیان شتابدهنده پیشگامان گفت: ارتقاء نوآوری در حوزه تعاونی‌ها گامی مهم در پیشرفت و حضور پررنگ‌تر در عرصه رقابت ملی و بین المللی کارآفرینی محسوب می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، محمدکاظم کشورشاهی مدیرعامل شرکت تعاونی دانش بنیان شتابدهنده پیشگامان با بیان این مطلب گفت: سازمان‌های پیشرو با شناخت و بهره‌گیری مناسب از ابزارهایی همچون فناوری اطلاعات روند حرکت از وضع موجود به سوی وضعیت مطلوب را هدایت می‌کنند و در هر لحظه برای ایجاد آینده ای بهتر در تکاپو هستند.

او با اشاره به نقش و اهمیت تجربیات حاصل شده در فرآیند توسعه، ابراز داشت: گذشته با تمام اهمیت و آموختنی‌هایش و با تمام تاثیری که می تواند بر آینده داشته باشد، اتفاق افتاده است و هیچ نیروی بشری نمی‌تواند آن را دیگر بار و به گونه‌ای متفاوت بیافریند. ولی آینده در راه است و قسمت مهمی از آن، به آنچه امروز می گذرد مربوط است. تجربیات جهانی ثابت کرده است که ورود فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف به ویژه مستند سازی می‌تواند زمینه‌ساز ارائه بهتر این خدمات شده و موجبات رضایت ذینفعان را فراهم آورد.

کشورشاهی ادامه داد: امروزه هر سازمان یا مجموعه‌ی بزرگی معمولاً دچار دغدغه‌ی مدیریت منابع محدود (نیروی سازمانی، منابع مالی و…) خود در قبال مسئولیت‌های بیشمار سازمان می‌باشد، در کشورهای توسعه یافته یکی از رویکردهایی که در فائق آمدن بر این محدودیت‌های مذکور به خوبی به کار بسته شده است استفاده از قدرت مشارکت ذینفعان در انجام هر چه بهتر وظایف محوله به سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و یا عمومی است، این پدیده علاوه بر مزیت به کارگیری نیروی توده‌ی ذینفعان موجب افزایش ایجاد حس رضایت مندی و تأثیرگذاری آنان را در سرنوشت خود می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت تعاونی دانش بنیان شتابدهنده پیشگامان خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن موارد بالا، شتابدهنده پیشگامان توانسته تیم ایده‌ها و البته پلتفرم‌های استارتاپی را در حوزه‌های مختلف توسعه دهد. این استارتاپ‌ها در زمینه پلتفرم لجستیک، کسب و کارهای هوشمند در حوزه‌های مختلف، شهر هوشمند، سلامت هوشمند، بازی سازی، مراقبت کودک، سامانه مدیریت خدمات شهروندی، پلتفرم صرافی ارزهای دیجیتال، پلتفرم خرید و فروش تجهیزات پزشکی، آموزش هوشمند و … بوده است.

این تعاونگر افزود: در این مسیر حمایت ازکسب وکارهای نوپا درشتابدهنده پیشگامان درقالب دوره شتابدهی یا سایکل انجام می‌شود. در هر سایکل سعی می‌شود پس از ثبت ایده توسط تیم‌های کسب‌وکاری پذیرش اولیه صورت گرفته و در دوره پیش شتابدهی حمایت‌های ابتدایی شامل فضای کاراشتراکی، اینترنت، مشاوره و منتورینگ و آموزش دراختیار آنان قرار داده می‌شود.

کشورشاهی ادامه داد: در انتهای دوره پیش شتابدهی، تیم‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. تیم‌هایی که که ایده خود را اعتبارسنجی کرده، تیم کسب‌وکاری خود را تکمیل و محصول اولیه‌شان را ساخته‌اند، در صورت جلب نظر هیئت داوران وارد دوره شتابدهی می‌شوند.

وی ادامه داد: شتابدهنده پیشگامان به عنوان یک شرکت دانش بنیان در عرصه خدمات فناورانه و نوآورانه، درصدد است گامی مهم در ارتقاء ظرفیت‌های اکوسیستم نوآوری در حوزه تعاونی‌ها بردارد و صاحبین ایده کسب و کار را جهت حضور در عرصه رقابت ملی و حتی بین المللی کارآفرینی آماده سازد. این شرکت از شرکت‌های گروه تعاونی پیشگامان و در جهت تکمیل زنجیره ارزش خود پروژه‌های متعددی را راهبری کرده است.

وی افزود: شرکت تعاونی دانش بنیان شتابدهنده نوآوری پیشگامان با شعار همراهی تا رسیدن با حمایت از اجرا سازی ایده‌های فناورانه و نوآورانه و استقرار در مجموعه‌های دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت می باشد. کادر علمی و تخصصی این شرکت را نخبگان دانشگاهی و مشاورین کسب و کار در رشته‌‏های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، کامپیوتر، مدیریت، مهندسی صنایع، و… تشکیــل می‌دهند که علاوه بر دانش تخصصی مربوطه دارای تجربه اجرایی پروژه‌های فناورانه در سطح سازمان‏ها و شرکت‌ها است.

برخی از موفقیت‌ها و افتخارات شرکت شامل شتابدهنده مورد تایید معاونت علمی ریاست جمهوری/ شتابدهنده دانش بنیان، حضور در جلسه صمیمانه شرکت‌های برتر پارک پردیس و دانش بنیان کشور با رهبر معظم انقلاب، کسب مقام اول کشوری در مسابقات بین المللی رویداد جاده ابریشم، جزو مبادی تایید صلاحیت شرکت‌های خلاق ستاد فناوری‌های نرم معاونت علمی ریاست جمهوری، دارای گواهینامه مشاوره کسب و کار و شتابدهندگی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، دارای موافقت نامه مجوز فناوری پارک علم و فناوری، دارای مجوز افتا برای نرم افزار شهربین گواهی رسانه‌های دیجیتال، کارگزار معاونت علمی در حوزه شناسایی شرکت‌های مستعد دانش بنیان ، توانمند سازی شرکت‌ها، حمایت‌های بیمه‌ای و دارایی و… است.

کد خبر: ۲۸۸٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha