۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
تقویت بخش خصوصی راهکار برون رفت از بحران
در گفتگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛

تقویت بخش خصوصی راهکار برون رفت از بحران

عباسیان کارشناس بازار سرمایه گفت: نه تنها در بازار سرمایه بلکه در اقتصاد نیز دولت و سیاست گذار نقش بسیار پررنگی به دلیل دولتی بودن اقتصاد دارند.

سمیه شوریابی؛ بازار: علی عباسیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه متأسفانه بورس علی رغم ارزندگی، روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و وجود ریسک های سیستماتیک مختلف باعث ترس سهامداران شده است، تشریح کرد: همانطور که اغلب کارشناسان بازار سرمایه بر ارزندگی این بازار نسبت به سایر بازارهای موازی اتفاق نظر دارند اما چیزی که شاهد آن هستیم روزهای افت متوالی شاخص کل است و سهامداران بیش از پیش از وضعیت بازار سرمایه نگرانی دارند.

عباسیان یکی از نشانه های ترس سهامداران واکنش این قشر را به اخبار منفی تأثیرگذار عنوان می کند که تأثیر آن به مراتب بیشتر از اخبار مثبت است.

او می گوید: با بیان ساده تر سهامداران به اخبار منفی تا اخبار مثبت بیشتر واکنش نشان می‌دهند.

تقویت بخش خصوصی راهکار برون رفت از بحران

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار داشت: به نوعی اهرمی ایجاد شده است به نام ترس که میزان اثرپذیری اخبار منفی را زیاد می نماید، ریشه این ترس نیز وجود ریسک های متعددی است که توسط سیاست گذار به بازار سرمایه تحمیل می‌شود، متأسفانه نه تنها در بازار سرمایه بلکه در اقتصاد نیز دولت و سیاست گذار نقش بسیار پررنگی به دلیل دولتی بودن اقتصاد دارند، حتی در صنایع بزرگ بخش هایی که خصوصی هستند همچنان مدیریت آن دولتی می باشد.

عباسیان برای برون رفت از این بحران تقویت بخش خصوصی را لازم دانست و گفت: سیاست گذاران کلان اقتصادی باید این مسئله مهم را در نظر داشته باشند که خصوصی سازی اگرچه شرط کافی در جهت برون رفت از وضعیت کنونی نیست اما شرط لازم آن می باشد.

کد خبر: ۲۸۸٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha