۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
سردرگمی و نوسانات قیمتی بر بازار آهن و فولاد حاکم است
تحلیل بازار آهن و فولاد ایران روزهای ابتدایی خرداد

سردرگمی و نوسانات قیمتی بر بازار آهن و فولاد حاکم است

با اعلام تعطیلی روز چهارشنبه، بازار آهن و فولاد در دو روز گذشته به نوعی در بلاتکلیفی و با نوسان قیمتها مواجه شد، به نحوی که برخی از بخش ها کاهش قیمت و برخی نیز افزایش قیمت را به ثبت رساندند.

بازار؛ گروه صنعت: سایت تحلیلی «استیل رادار» در گزارشی به تحلیل بازار آهن و فولاد ایران در هفته جاری پرداخته است. در این گزارش آمده است اعلام تعطیلی روز چهارشنبه ۲ خرداد به دلیل درگذشت رئیس جمهور ایران باعث نوسانات قیمتی در بازار آهن و فولاد در این روزها شده است. در واقع با اعلام تعطیلی روز چهارشنبه بازار آهن و فولاد در ۳۱ اردیبهشت و اول خرداد با نوسانات قیمت مواجه شد و قیمت ها در برخی مناطق کاهش و در برخی مناطق افزایش یافت. به این ترتیب بازار به دلیل تعطیلات بی ثباتی و تاثیرات متفاوت را تجربه می کند. به نحوی که می توان وضعیت بازار آهن را در آخرین روز اریبهشت و اول خردادماه سردرگمی و نوسانات قیمتی عنوان کرد.

قیمت ها در برخی بخش ها کاهشی و در برخی بخش ها افزایشی شد

در حقیقت پس از اعلام تعطیلی روز چهارشنبه، بازار با بلاتکلیفی و تغییر روند مواجه شد. قیمت ها با نوساناتی همراه بود که برخی از بخش ها کاهش قیمت، برخی افزایش و برخی دیگر ثابت ماندند.

طبق این گزارش در روزهای دوشنبه و سه شنبه نوساناتی در قیمت انواع مصالح ساختمانی وجود داشت. برخی مصالح از جمله میلگرد (کیلوی ۲ تومان کاهش)، نبشی (کاهش کیلویی ۲ تومان)، پروفیل (کیلویی ۲ تومان کاهش) و لوله داربست (کیلویی ۲ تومان) کاهش قیمت داشتند. از سوی دیگر برخی مواد رشد قیمتی را تجربه کردند که می توان به ورق (کیلویی ۲ تومان افزایش) و بیلت (کیلوی ۴ تومان افزایش) اشاره کرد.

همچنین طبق این گزارش در حالی که سردرگمی و نوسان قیمتی در بازار وجود دارد و در برخی بخش ها قیمتها افزایشی و در برخی بخش ها نیز قیمت ها کاهشی است در نتیجه این شرایط برای کارآفرینان و مصرف کنندگان مهم است که در تصمیم گیری خود محتاط و سنجیده باشند و انتخاب های خود را به دقت بررسی کنند.

کد خبر: ۲۸۸٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha