۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
لاشه بالگرد توسط امدادگران ایرانی پیدا شد| کمک خارجی نداشتیم
رئیس جمعیت هلال احمر:

لاشه بالگرد توسط امدادگران ایرانی پیدا شد| کمک خارجی نداشتیم

رئیس جمعیت هلال احمر با رد دریافت کمک خارجی برای یافتن لاشه بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش گفت: عملیات جست و جو کاملا توسط نیروهای امدادی ایران و پهپادهای ایرانی انجام شد.

به گزارش بازار، پیرحسین کولیوند روز دوشنبه و پس از پایان عملیات جست و جو و تفحص برای یافتن پیکر شهدای سانحه سقوط بالگرد حامل آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور و همراهانش اظهار داشت: در این عملیات که ساعت ها به طول انجامید نیروهای امدادی از دستگاههای مختلف اعم از آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای مردمی و محلی و همچنین گروههای جهادی همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه منطقه عملیاتی، منطقه وسیع و گسترده بود و شرایط آب و هوایی حاکم بر منطقه شرایط را سخت کرده بود، افزود: منطقه محل جست و جو بسیار وسیع و در عین حال میدان دید بسیار کم بود اما با وجود این مشکلات عملیات تعطیل نشد هرچند سبب کندی عملیات شد.

کولیوند با بیان اینکه مه گرفتگی شدید و شرایط عمومی محل حادثه و همچنین تاریکی شب، کار را برای گروه های امدادی سخت کرده بود، اظهار داشت: سرانجام پس از ساعتها جست و جود ۵ صبح لاشه بالگرد توسط امدادگران از فاصله ۲ کیلومتری مشاهده شد و ۴۰ دقیقه تا یک ساعت زمان برد.

رئیس جمعیت هلال احمر با قدردانی از همراهی همه تیم های امدادی بویژه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، افزود: امدادگران برای جست و جو از جان مایه گذاشتند و حتی نقاطی را که ممکن بود جان خود را در عملیات از دست بدهند، تفحص کردند.

وی با بیان اینکه بالگرد در ارتفاع ۲۵۰۰ کیلومتری آسیب دیده بود، افزود: حدود نیم ساعت پیش عملیات انتقال اجساد به آمبولانس ها به اتمام رسید.

کولیوند در ادامه با بیان اینکه در مجموع ۲ هزار نفر از همه گروهها در این عملیات مشارکت داشتند، افزود: با انتقال اجساد به تبریز، این عملیات به پایان رسید.

وی خاطر نشان کرد: همدلی و اهتمام همه گروهها و عزم آنان برای رسیدن به نتیجه مشهود بود و امدادگران حتی یک ثانیه استراحت نکردند.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: عملیات شناسایی کاملا توسط نیروهای امدادی ایران صورت گرفت و هیچ کمک خارجی نداشتیم و اینکه گفته شده از نیروهای خارجی کمک گرفته شده، شایعه بود.

کد خبر: ۲۸۸٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha