۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸
توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان از طریق صادرات| خلق پیوسته فناوری در کشور ضروری است
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان از طریق صادرات| خلق پیوسته فناوری در کشور ضروری است

اصفهان - علی نژاد، معاون فناوری وزارت علوم با اشاره به لزوم توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان به ویژه از طریق صادرات گفت: در تلاش هستیم تا از ابزارهای مختلف برای تسهیل صادرات محصولات فناورانه بهره ببریم.

سجاد محمدعلی‌نژاد در گفت‌وگو با بازار با اشاره به اهمیت خلق پیوسته فناوری در کشور اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ های جدی در هر کشور خلق مداوم فناوری و تداوم فرایند جوشش فناوری است و به همین دلیل توجه به شرکت‌های نوپا و کسب و کارهای اولیه به شدت لازم و در این حوزه موثر است.

وی افزود: شاید ما در حوزه فناوری مسائل مختلفی داشته باشیم اما تحقق همه این‌ها به تداوم این حوزه بستگی داردإ ورود جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی به این حوزه باعث شده کسب و کارهای فناورانه اولویت داشته باشند، مورد حمایت قرار بگیرند و دیده شوندإ همین امر با تاثیر مثبت در عرصه فناوری، کمک می‌کند این جوشش خلق فناوری ادامه یابد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: مسیری که جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی شروع کرده تا به امروز توانسته نقش خود را در این حوزه ایفا کند و امیدواریم در آینده نیز بیش از پیش به این عرصه کمک کند.

توسعه صادرات محصولات فناورانه کشور

محمدعلی‌نژاد در بخش دیگری از گفت‌ و گوی خود با اشاره به لزوم توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان به ویژه از طریق صادرات اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ های ما توسعه صادرات محصولات فناورانه کشور است. بر همین اساس در تلاش هستیم تا از ابزارهای مختلف اعم از تسهیل فرآیند دریافت کارت بازرگانی برای تسهیل صادرات این محصولات استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تقویت رایزنی‌ های بین‌ المللی هم در برنامه ما قرار دارد، گفت: به زودی هم نشست مشترکی با مدیران این شرکت‌ها خواهیم داشت و همه تلاشمان این است که بازار این شرکت‌ ها را بیش از پیش گسترش دهیم.

کد خبر: ۲۸۷٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha