۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
بخش جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ اصلاح شد| اصرار مجلس بر پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
جهت تأمین نظر شورای نگهبان؛

بخش جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ اصلاح شد| اصرار مجلس بر پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان

نمایندگان مجلس با اصلاح بخش جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون تلفیق مجلس در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور(بخش دوم جداول) اعاده شده از شورای نگهبان جهت رفع ابهامات و مغایرت‌های هیأت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام را با ۱۷۴ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

این گزارش به شرح زیر است:

۱- اعتبار مرکز آموزش عالی فیروزآباد و پردیس بین‌المللی کیش عیناً به دستگحاه اجرایی ذیربط به ترتیب دانشگاه صنعتی شیراز و دانشگاه صنعتی امیرکبیر انتقال یافت.

۲- عنوان ردیف‌های ۷۵۰۰۰۰۱۱۴، ۷۵۰۰۰۰۱۱۳، ۷۵۰۰۰۰۱۱۰ و ۷۵۰۰۰۰۳۰ به پرداخت دیون مطابق آراء صادره قضایی تغییر یافت.

۳- کمیسیون بر حکم ذیل جدول شماره ۷ درخصوص پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان اصرار ورزید.

۵- در عنوان جدول شماره ۲۰ طرح‌های مطالعاتی و اجرایی موضوع ردیف ۵۵۰۰۰۰۸۱ عبارت «طرح‌های این جدول پس از طی مراحل اخذ ماده ۲۳ قابل اجرا است» اضافه شد.

۶- در ذیل جداول مربوط به اصلاح عناوین ردیف‌ها این عبارت درج می‌شود «اعمال تغییرات عناوین و انجام طرح‌ها مشروط به رعایت فرآیند ماده ۲۳ و تأمین اعتبار آن است.»

۷- در جدول شماره ۲-۲۲ مبالغ بر اساس فروض مندرج در جدول ۴-۲۲ تنظیم شده است. بنابراین در قسمت دوم این جدول حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی این مبلغ با عنوان یک درصد از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی (پس از پرداخت سهم صندوق توسعه ملی از محل منابع سهم دولت) با مبلغ ۱۴۳ هزار میلیارد ریال در بند آخر قسمت مصارف مبلغ مربوط به تسویه سایر گواهینامه‌های صرف جویی انرژی به ۲۹۰ هزار میلیارد ریال اصلاح می‌شود.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در تذکر آیین‌نامه‌ای عنوان کرد: طبق ماده ۱۸۲ که سال گذشته اصلاح شد ما در مجلس بودجه را دومرحله‌ای کردیم و مرحله اول آن تصویب و ابلاغ شده است بنابراین در بحث جداول و ردیف‌ها نمی‌توانیم عنوان را تغییر دهیم، اگر تغییر عنوان روی تغییر حکم سایه بیندازد، با قانون مغایر است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده گفت: وقتی بحث از عنوان و ردیف‌ها شده به هیچ وجه عنوان حکم را تغییر نمی‌دهد، نه حکم و نه ردیف تغییر پیدا نکرده است. اساسا امکان تغییر هم ندارد.

کد خبر: ۲۸۷٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha