۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
پیست های اسکی، تاریخ غنی و غذاهای خوشمزه؛ همه دلایل مهم برای رزرو تور ارمنستان

پیست های اسکی، تاریخ غنی و غذاهای خوشمزه؛ همه دلایل مهم برای رزرو تور ارمنستان

کشور ارمنستان در سال ۲۰۲۴ به‌عنوان یکی از امن‌ترین مقاصد گردشگری در جهان شناخته شده و از میان ۱۴۶ کشور، رتبه هشتم امنیت را کسب کرده است.

به گزارش بازار، کشور ارمنستان در سال ۲۰۲۴ به‌عنوان یکی از امن‌ترین مقاصد گردشگری در جهان شناخته شده و از میان ۱۴۶ کشور، رتبه هشتم امنیت را کسب کرده است. اما این تنها دلیلی نیست که باید به‌خاطرش این کشور زیبا در منطقه قفقاز را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. در این منطقه جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد، پیست‌های اسکی فوق‌العاده‌ای می‌توان پیدا کرد و غذاهای بسیار خوشمزه‌ محلی نیز انتظار شما را می‌کشد. در این مطلب قصد داریم همه دلایل مهم برای رزرو تور ارمنستان را بررسی کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع هستید؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

غذاهای محلی ارمنستان ممکن است شما را شگفت زده کند

تاریخ طولانی ارمنستان و حکومت‌هایی که در طول سال‌ها بر این منطقه حاکم بوده‌اند، باعث شده تا غذاهای ارمنی تنوع فوق‌العاده داشته باشند. در کشور ارمنستان نان‌ها بزرگ هستند و «لواش» یک نماد فرهنگی محسوب می‌شود و نامش در فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشریت در یونسکو به ثبت رسیده است. این نان صاف نازک را می‌توان به‌صورت خمیر مایه یا بدون خمیر درست کرد و اغلب در آن دانه‌های خشخاش می‌ریزند.

یکی دیگر از غذاهای سنتی در ارمنستان دلمه (یک برگ انگور یا کلم پیچیده شده دور گوشت چرخ کرده گوساله یا بره مخلوط با برنج، گیاهان و ادویه جات ترشی جات) است. این غذا هر ساله در جشنواره‌ای به نام Uduli که در شهر آرماویر برگزار می شود ، توسط آشپزهای مختلف پخته شده و وارد رقابت می‌شود.

کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که در یک رویداد ارمنی جشن مانند جشن عروسی یا جشن کریسمس شرکت کنند ، ممکن است بتوانند «گاپاما» نوش جان کنند. این غذا ترکیبی از کدو حلوایی پر شده با برنج و میوه‌های خشک مانند زردآلو، انجیر و کشمش است که آنها به‌طور کامل سر سفره می‌آوردند و بعد تقسیمش می‌کنند.

پیست های اسکی ارمنستان دست کم گرفته شده اند

ارمنستان، یک مقصد کمتر شناخته شده برای علاقمندان به اسکی است. این درحالی است که سفر به این کشور با وجود قله‌هایی که بلندتر از آلپ هستند و روزهای طولانی پر نور در زمستان، برای دوست‌داران ورزش اسکی بسیار مناسب است. پیست اسکی مایلر در منطقه آپاران ارمنستان که به تازگی ساخته شده است؛ به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پیست‌های اسکی این منطقه در میان گردشگران شناخته می‌شود. امکانات زیادی در این پیست وجود دارد و امکان انجام فعالیت‌هایی در آن هست که می‌تواند هیجان شما را بیشتر کند.

یکی دیگر از محبوب‌ترین مراکز اسکی در ارمنستان، زاخکازور نام دارد. این پیست را باید بزرگ‌ترین منطقه اسکی در این کشور دانست که تنها ۴۰ دقیقه با ماشین از ایروان فاصله دارد. این منطقه ۳۰ کیلومتر ، پیست اسکی دارد که بلندترینشان از ارتفاع ۲۸۱۹ متر شروع می‌شود. برای استفاده از پیست‌های اسکی ارمنستان بهتر است در ماه‌های دسامبر تا مارس به این کشور سفر کنید.

پیست های اسکی ارمنستان دست کم گرفته شده اند

جاذبه های باستانی ارمنستان؛ دریچه ورود به تاریخ

با توجه به اینکه ارمنستان به عنوان اولین کشور مسیحی جهان شناخته می‌شود، تاریخ این سرزمین از اهمیت بسیاری برخوردار است. این تاریخ را می‌توانید در همه نقاط این کشور مشاهده کنید. یونسکو سه نقطه از این کشور را به عنوان مکان‌های فرهنگی مهم شناخته و پنج نقطه دیگر را در فهرست آزمایشی خود قرار داده است. در ادامه سه منطقه تاریخی ثبت شده در یونسکو را معرفی خواهیم کرد.

ارمنستان تعداد زیادی جاذبه تاریخی دارد که کلیسای جامع اچمیادزین یکی از برجسته‌ترین آنهاست. این بنا که به عنوان مادر کلیسای حواری ارمنی شناخته می‌شود و عده‌ای آن را قدیمی‌ترین کلیسای جامع در جهان می‌دانند، با سبک معماری ویژه، توجه یونسکو را به خود جلب کرده است.

در نزدیکی مرز شمالی ارمنستان، در استان لاری دو صومعه وجود دارند که قدمتشان به قرن دهم بازمی‌گردند، این دو بنا نمونه‌های بارزی از هنر معماری ارمنی را به نمایش گذاشته‌اند. هر دوی این صومعه‌ها در فهرست یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

یکی دیگر از صومعه‌های زیبا و البته سومین مکان ثبت شده ارمنستان در فهرست یونسکو، مجموعه‌ای از مقبره‌ها و کلیساهاست که در صخره‌های دره آزات علیا قرار دارند. این سازه‌های باستانی که یک ساعت از شرق ایروان فاصله دارد؛ چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. در مسیر ورود به این مکان یک طاقچه دیده می‌شود که به اعتقاد محلی‌ها اگر سنگی را به سمت آن پرتاپ کنید و روی طاقچه بماند، آرزوی شما به واقعیت تبدیل می‌شود.

جاذبه های باستانی ارمنستان؛ دریچه ورود به تاریخ

آیا ارمنستان مقصد مناسبی برای سفر است؟

ارمنستان یکی از مقاصد سفر در قاره آسیاست که در طول سال‌های اخیر در زمینه گردشگری بسیار پیشرفت داشته و بنابراین میزان گردشگرانی که این مقصد را برای سفر انتخاب می‌کنند هم بیشتر شده است. در کنار جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ارمنستان، وجود امنیت بالا نیز مزید بر علت شده تا گردشگران بیشتری از سرتاسر جهان این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. ایرانیان هم از این قائده مستثنی نیستند. در این مطلب دلایل مختلفی که باعث جذب بیشتر گردشگران به این کشور شده است را بررسی کردیم. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مقاله بدان اشاره نشد؛ حتما آن را به ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بتوانند از آن بهره ببرند.

کد خبر: ۲۸۷٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha