۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
ایکس ۵۵ استانداردهای اروپایی را پاس می کند| فراخوان مدیران خودرو نشان از مسئولیت پذیری
مدیران، مدیران خودرو به بازار پاسخ دادند؛

ایکس ۵۵ استانداردهای اروپایی را پاس می کند| فراخوان مدیران خودرو نشان از مسئولیت پذیری

طاهر لو مدیر واحد مهندسی مدیران خودرو در پاسخ به این رسانه، گفت: خودرو ایکس ۵۵ ایمارک را از مراجع معتبر اروپایی دریافت و آزمون های لازم توسط سازمان ملی استاندارد روی این خودرو انجام شده است.

امید محمدی؛ بازار: صبح امروز در محل شرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو نشست خبری جهت تنویر افکار عمومی در خصوص حادثه یک دستگاه ایکس ۵۵ با حضور جک لی مدیرعامل این شرکت، احمد معروف خانی مدیر خدمات پس از فروش مدیران خودرو، حمیدرضا طاهر لو مدیر واحد مهندسی مدیران خودرو، سایر مدیران این شرکت و اصحاب رسانه برگزار شد. شاید برای نخستین بار در تاریخ خودروسازی کشور باشد که پس از ایجاد یک حادثه خودروساز اقدام به عذرخواهی، جایگزینی خودرو با نسخه صفر کیلومتر و ارتقا کیفیت محصول می کند. در صنعت خودروسازی کشور ایجاد حوادث فنی ناشی از ضغف فنی مسبوق به سابقه است، اما برخورد مناسب خودروساز و تغییر رویه تولید نشان از استراتژی مناسب اهمیت به مشتریان دارد. به طور سالانه خودروهای مختلف از برندهای متفاوت در سراسر دنیا دچار حادثه می شوند که شرکت های سازنده حسب وظیفه خود مانند مرسدس بنز، هیوندای، تسلا و کیا اقدام به اعلام فراخوان جهت بررسی خودروها می کنند. اعلام فراخوان از سوی خودروسازان بیانگر کیفیت پایین یا عدم رعایت استانداردها نیست، بلکه نشان از احترام تولیدکننده به اعتماد مشتریان دارد. چندی پیش در مسیر تهران به کاشان یک دستگاه خودرو ام وی ام ایکس ۵۵ دچار حادثه شده بود که مدیران شرکت مدیران خودرو اقدام به توضیح در خصوص این رخداد کردند، در ادامه بخشی از این نشست را از نظر خواهید گذراند؛

معروف خانی مدیر خدمات پس از فروش: جهت اطمینان خاطر از عملکرد سایر خودروهای تولیدی ایکس ۵۵ این فراخوان را برای ۳۰ هزار دستگاه به جای ۲ هزار و ۱۵۹ خودرو ریسک دار اعلام شد

کراس اوور با کیفیت بازار داخل

احمد معروف خانی مدیر خدمات پس از فروش گروه صنایع خودروسازی مدیران خودرو به عنوان سخنران نخست این با اشاره به فرآینده ها و برنامه این شرکت در خصوص ارائه خدمات مثبت به مشتریان، گفت: مدیران خودرو در سراسر کشور ۱۵۷ نمایندگی خدمات پس از فروش دارد که به محصولات این شرکت خدمات می دهد. فرآیند ارتقا ارائه خدمات پس از فروش و رشد کیفیت در دستور کار هست، اگر یک خودرو به هر دلیلی در نمایندگی های این شرکت متوقف شود سعی داریم به سرعت آن را تعمیر و در اختیار مشتریان قراردهیم.

مدیر خدمات پس از فروش گروه صنایع خودروسازی مدیران خودرو با بیان اینکه شرکت چری برخی از قطعات پرریسک را شناسایی و اقدامات اصلاحی را انجام داده بود، توضیح داد: شرکت خودروسازی چری پس اطلاع احتمال ریسک در اکسل خودرو ایکس ۵۵ پرو به این شرکت، در تاریخ ۲۷ فروردین ماه سال جاری فراخوانی جهت بررسی اکسل خودروها انجام شد. در هفته نخست این فراخوان ۲۵ درصد از خودروهای ام وی ام ایکس ۵۵ مورد بررسی در شبکه خدمات پس از فروش قرار گرفته است. بزودی شماره گذاری این محصول با مساعدت سازمان های ذیربط و بررسی حادثه از سر گرفته خواهد شد.

معروف خانی با بیان اینکه اکسل ریسک دار برای ۲ هزار و ۱۵۹ دستگاه خودرو ایکس ۵۵ نصب شده بود، اظهار داشت: جهت اطمینان خاطر از عملکرد سایر خودروهای تولیدی ایکس ۵۵ این فراخوان را برای ۳۰ هزار دستگاه به جای ۲ هزار و ۱۵۹ خودرو ریسک دار اعلام کردیم. این مهم جهت افزایش اطمینان و اعتماد مشتریان انجام شده تا نگرانی ها در خصوص این محصول رفع شود.

ایکس ۵۵ استانداردهای اروپایی را پاس می کند| فراخوان مدیران خودرو نشان از مسئولیت پذیری

مدیر خدمات پس از فروش گروه صنایع خودروسازی مدیران خودرو به با اشاره به ایمنی ایکس ۵۵ که موفق به کسب بالاترین امتیاز ایمنی از مراجع تست معتبر دنیا شده، بیان کرد: ایکس ۵۵ به عنوان یک خودرو کراس اوور با کیفیت شناخته می شود، زیرا کمترین مراجعه را در شبکه خدمات پس از فروش این شرکت داشته است. از سوی این خودرو توسط جی دی پاورز سال گذشته میلادی به عنوان بهترین کراس اوور کامپکت معرفی شد.

معروف خانی در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه توسعه خدمات پس از فروش چه تاثیری در بهبود کیفیت خواهد داشت، گفت: توسعه و نظارت به عملکرد شبکه خدمات پس از فروش در دستور کار شرکت است، اگر این شبکه را ارتقا دهیم قطعا کیفیت ارائه خدمات به مشتریان افزایش و زمان مراجعه کاهش خواهد یافت.

طاهر لو مدیر واحد مهندسی مدیران خودرو: خودرو ایکس ۵۵ ایمارک را از مراجع معتبر اروپایی دریافت و آزمون های لازم توسط سازمان ملی استاندارد روی این خودرو انجام شده است

ایکس ۵۵ استانداردهای اروپایی را پاس می کند

حمیدرضا طاهر لو مدیر واحد مهندسی گروه صنایع خودروسازی مدیران خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه سازمان ملی استاندارد پس از حادثه ایکس ۵۵ به بررسی استانداردهای این خودرو بپردازد، بیان کرد: خودروهای که توسط شرکت مدیران خودرو عرضه می شوند دارای ایمارک هستند، با استناد به این استاندارد می توانند در بازارهای جهانی حضور داشته باشند. خودرو ایکس ۵۵ ایمارک را از مراجع معتبر اروپایی دریافت و آزمون های لازم توسط سازمان ملی استاندارد روی این خودرو انجام شده است، این سازمان حسب وظیفه خود به بررسی و ریشه یابی حادثه ایکس ۵۵ پرداخته و تا زمان مشخص شدن آن این محصول شماره گذاری نمی شود.

مدیر واحد مهندسی گروه صنایع خودروسازی مدیران خودرو در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار این رسانه مبنی براینکه قطعات خودرو اگر ساخت داخل شود ارتقا کیفیت خواهد داشت، توضیح داد: داخلی سازی قطعات حتی اگر به صورت مهندسی معکوس انجام شود، باید استانداردهای شرکت خودروسازی چری را رعایت کند. از سوی حادثه ای که برای یک دستگاه ایکس ۵۵ رخ داد ناشی از ضعف طراحی نبود، بلکه خطای اپراتور منجربه این رخداده شده بود.

لی مدیرعامل مدیران خودرو: در خصوص حادثه ای که برای یک دستگاه خودرو ایکس ۵۵ رخداده بود عذرخواهی و وعده ارتقا کیفیت داد

عذرخواهی مدیران خودرو از مشتریان

جک لی مدیرعامل شرکت مدیران خودرو به عنوان سخنران پایانی در خصوص حادثه ای که برای یک دستگاه خودرو ایکس ۵۵ رخداده بود عذرخواهی کرد و گفت: برای جبران این حادثه به مشتریان قول می دهیم که کیفیت محصولات را افزایش و ارائه خدمات را بهبود دهیم، همچنین یک دستگاه خودرو جایگزین به مالک خودروی که دچار حادثه شده بود، اعطا شده است.

ایکس ۵۵ استانداردهای اروپایی را پاس می کند| فراخوان مدیران خودرو نشان از مسئولیت پذیری

مدیرعامل شرکت مدیران خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی براینکه کیفیت خودرو با داخلی سازی قطعات رشد می یابد، اظهار داشت: برخی از قطعات خودروهای چری در کشور می تواند داخلی سازی شود، اما امنیت و کیفیت خطوط قرمزی است که باید رعایت شود. در بحث کیفیت قطعات خودروهای چری باید گفت که تمام محصولات تحت پوشش شرکت خودروسازی چری هستند.

پاسخ عجیب سازمان ملی استاندارد

سازمان ملی استاندارد پس از حادثه ام وی ام ایکس ۵۵ در مسیر تهران به کاشان طی یک اطلاعیه، اعلام کرد: به علت وجود نقص فنی در برخی از خودروهای مدل ایکس ۵۵ پرو تولیدی شرکت مدیران خودرو، تا اطلاع ثانوی شماره گذاری این خودرو متوقف می شود. بر همین اساس، ‌ مهدی انگورج، مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع، حمل و نقل و ماشین آلات سازمان ملی استاندارد ایران در نامه ای به پلیس راهور ناجا اعلام کرد: برابر بررسی‌های فنی به عمل آمده و با توجه به مفاد استاندارد ملی ایران به شماره ۶۹۲۴ در خصوص وجود نقص ایمنی بحرانی، ضمن تعلیق اعتبار تایید نوع خودروی مذکور، ضروری است، شماره گذاری آن متوقف گردد.

خبرنگار «بازار» جهت تکمیل این گزارش با سازمان ملی استاندارد تماس گرفت، اما این سازمان در پاسخ به سوالات این رسانه اطلاعیه مذکور را یادآور شد. این درحالی است که یک خودرو پیش از تولید ۹ مرحله برای دریافت مجوزها و تاییدیه های لازم تولید را طی تا از ۵ سازمان ذیربط موفق به اخذ تاییدیه جهت تولید شود.

سازمان ملی استاندارد بازوی اجرای به نام شرکت بازرسی دارد، باتوجه به اینکه شرکت نامبرده و سازمان مذکور در زمان تولید خودرو اقدام به بازرسی اولیه و ادواری می کنند، چرا متوجه ضعف نشده بودند که پس از ایجاد یک حادثه تغییر موضع ناگهانی و عجیب می دهند. آیا این رفتار در قبال سایر محصولات مونتاژی و تولید داخل که ایرادات فنی و ایمنی نیز دارند، انجام می شود؟

کد خبر: ۲۸۷٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha