۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
بدهی صندوق بازنشستگی کشوری به بیمه تکمیلی «آتیه‌سازان» | شرط بیمه برای تمدید قرارداد با این صندوق
مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ تشریح کرد

بدهی صندوق بازنشستگی کشوری به بیمه تکمیلی «آتیه‌سازان» | شرط بیمه برای تمدید قرارداد با این صندوق

مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ از بدهی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی صندوق بازنشستگی کشوری به این شرکت خبر داد و گفت: صندوق بازنشستگی کشوری از شهریورماه گذشته بدهی خود با آتیه‌سازان را تسویه نکرده است.

به گزارش بازار، علیرضا نمازی با اشاره به پذیرش امانی اسناد خسارت درمانی سال ۱۴۰۳ توسط شرکت آتیه‌سازان حافظ، اظهار کرد: با توجه به عدم برگزاری مناقصه بیمه تکمیلی درمان سال ۱۴۰۳ توسط صندوق بازنشستگی کشوری، ‌ در راستای تسهیل روند درمانی بیمه‌شدگان مشترک این صندوق، مقرر شد شرکت آتیه‌سازان حافظ تا پایان اردیبهشت‌ماه، جهت خدمات بستری، اعمال جراحی، رادیوتراپی، تهیه داروی بیماران خاص و همچنین شیمی درمانی در مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت آتیه سازان حافظ معرفی‌نامه آنلاین صادر کند.

وی با بیان اینکه براساس قرارداد منعقد شده، شرکت آتیه‌سازان حافظ تنها وظیفه رسیدگی به اسناد و مدارک پرونده‌های بیمه‌شدگان صندوق بازنشستگی کشوری و تحویل فایل‌بانک‌ها به صندوق را برعهده دارد، گفت: طبق قرارداد سال ۱۴۰۲، قرار بر این شد که بیمه‌شدگان صندوق بازنشستگی کشوری از امکاناتِ مراکز درمانی طرف قرارداد با شرکت آتیه‌سازان حافظ استفاده کنند و از سوی دیگر نیز شرکت به اسناد و مدارک پرونده‌های بیمه‌شدگان صندوق بازنشستگی کشوری رسیدگی کنند.

مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مولفه‌های این نوع قرارداد، پرداخت به صورت به‌روز است، تاکید کرد: متاسفانه مشکلات و مسائل مالی صندوق بازنشستگی کشوری و عدم تسویه به روز با شرکت آتیه‌سازان حافظ موجب شده تا در حال حاضر آتیه‌سازان بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان بدهی به مراکز درمانی طرف قرارداد داشته باشد و این موضوع چالش بزرگی برای شرکت آتیه‌سازان حافظ ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های صندوق بازنشستگی کشوری مربوط به بیش از دو میلیون بیمه شده است، یادآور شد: رسیدگی به اسناد و مدارک پرونده‌های بازنشستگان کشوری به صورت به روز انجام می‌شود.

بنابر اظهارات نمازی، صندوق بازنشستگی کشوری بیش از ۶ ماه است که به شرکت پرداختی نداشته و همین امر موجب بدهکاری شرکت به مراکزدرمانی طرف‌ قرارداد شده است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص برخی اظهارات بازنشستگان که مراکز طرف‌قرارداد با شرکت آتیه‌سازان حافظ به بازنشستگان خدمات ارائه نمی‌کنند، بیان کرد: بالطبع زمانی که آتیه‌سازان حافظ در پرداخت بدهی خود با مراکز درمانی با مشکل مواجه شود، بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری نیز در دریافت خدمات از مراکز طرف قرارداد با مشکل مواجه خواهند شد و به همین دلیل امسال شرکت زیربار قرارداد با صندوق بازنشستگی کشوری در قالب فعالیت به صورت کارگزاری نرفته است، مگر آنکه صندوق در سال جاری به صورت سرانه‌ای قرارداد منعقد کند.

مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ تصریح کرد: اینطور تصور می‌شود که شرکت آتیه‌سازان حافظ در پرداخت خسارت به بازنشستگان کشوری و مراکز طرف قرارداد کوتاهی کرده است، اما شرکت آتیه‌سازان حافظ روشنگری می‌کند که شرکت مقصر نیست، بلکه در قبال قرارداد بسته شده با صندوق بازنشستگی صرفا وظیفه محاسبه پرونده‌های بازنشستگان کشوری را برعهده داشته است، اما با این وجود زیر سوال رفته است.

کد خبر: ۲۸۷٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 0
      صندوق بازنشستگی یک دزد تمام عیاره. در حالی که حق بیمه درمان رو از حقوق بازنشستگان هر ماه کم‌کرده اما یک ریال به به مراکز در قبال رسیدگی اسناد پرداخت نکرده و به دروغ به بازنشستگان میگه بروند پول را از آتیه بگیرند!!!! در حالی که آتیه فقط قرارداد رسیدگی به اسناد داشته!!! نه فقط پول آتیه را نداده اند که پول بیمه شدگان را هم بالا کشیده اند و در نتیجه این دزدی آشکار مراکز درمانی هم لغو قرارداد کرده اند در حالیکه این افراد که در سنین میانسالی و کهنسالی هستند نیاز به حمایت دارند . به این هم اکتفا نکرده اند ظاهراً با یک مناقصه صوری برای لا پوشانی دزدیشان از حقوق بازنشستگان با چند غاز حقوق قرار داد را با بیمه ورشکسته خودشان بسته اند که بوی تعفن آن امسال بلندتر نشود !!! ناظر و منظور قرارداد هم خودشان بوده اند !! معلوم‌نیست سازمان های نظارتی کجا هستند ظاهراً خواب هستند!!!! حق حساب که بگیرند گوشهایشان را میگیرند که صدایی نشنوند و‌چشمانشان را می بندند که چیزی نشنوند.