۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
اقتصاد دانش‌بنیان مولفه بقا در عرصه‌ های اقتصادی است
استاندار اصفهان:

اقتصاد دانش‌بنیان مولفه بقا در عرصه‌ های اقتصادی است

اصفهان - مرتضوی؛ استاندار اصفهان گفت: یکی از مولفه‌ های اصلی که می‌تواند توان رقابت و در میدان ماندن را در عرصه‌ های اقتصادی را توسعه دهد، حضور در بخش‌ های مرتبط با اقتصاد دانش‌ بنیان است.

به گزارش خبرنگار بازار سید رضا مرتضوی در آیین اختتامیه و اعطای جوایز هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اظهار کرد: یکی از مولفه‌ های اصلی که می‌تواند توان رقابت و در میدان ماندن را در عرصه‌ های اقتصادی به وجود آورد، حضور در بخش‌های مرتبط با اقتصاد دانش‌بنیان است. هر چه محصول از پیچیدگی فناورانه بیشتری برخوردار باشد، حضور ما در عرصه‌ های رقابتی بلامنازع است و می‌توانیم نقش ویژه‌ای در ثبات اقتصادمان ترسیم کنیم.

وی افزود: ماموریتی که جشنواره شیخ بهایی به عنوان ریشه‌ دارترین جشنواره در حوزه فن‌آفرینی دنبال می‌کند، ایجاد فضای رقابتی و تعاملی بین فن‌ آفرینان و جلب توجه استعدادها، مبتکران و پژوهشگران برای رقابت در این عرصه است.

اقتصاد آینده، مبتنی بر حرکت با دانش است

استاندار اصفهان گفت: اقتصاد آینده، اقتصادی مبتنی بر حرکت با دانش است؛ می‌ توانیم بدون توجه به ضرورت‌ هایی که امروز در دنیای اقتصاد وجود دارد و طبق مسیرهایی که در گذشته طی می‌شد به دنبال فعالیت اقتصادی باشیم.

مرتضوی ادامه داد: وجود بنگاه‌ های اقتصادی متعدد موقعیت‌ های قابل توجهی فراهم کرده که با نگاه‌ های دقیق پژوهشگران، ارتقا و بهره‌ وری فناوری را در آنها به همراه داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر در جشنواره‌ هایی مانند جشنواره شیخ بهایی، سرمایه‌ گذاران یا بخش‌های اقتصادی که امکان پشتیبانی از فن‌آفرینان را دارند به صورت ویژه تری حضور پیدا کنند و حرکت فن آفرینان را ضمانت کنند و از سوی دیگر ما نیز عنوان نماینده حاکمیت در حوزه‌های علمی، اقتصادی و فناوری به نحو ویژه‌تری نگاه‌ها را به سوی چنین جشنواره‌های معتبری معطوف کنیم، آینده از آن ما خواهد بود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: جشنواره‌ هایی که تاکنون اصفهان میزبان آنها بوده است مانند جشنواره مصطفی (ص)، کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای و نکست، با همین نگاه در اصفهان دنبال شده است.

کد خبر: ۲۸۷٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha