۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
مبارزه با «آفت سِن» در ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی سمنان
مدیر حفظ نباتات جهاد سمنان خبر داد؛

مبارزه با «آفت سِن» در ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی سمنان

سمنان- قهرمان فرد، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سطح مبارزه با آفت سن مادری و پوره در اراضی کشاورزی سمنان به  بیش از ۲۰ هزار هکتار رسید.

فرانک قهرمان فرد در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه سطح مبارزه با آفت سن مادری و پوره در اراضی کشاورزی سمنان به بیش از ۲۰ هزار هکتار رسید، تاکید کرد: مبارزه همگانی با آفت سن غلات از اسفندماه سال ۱۴۰۲ و در شهرستان گرمسار آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مبارزه با سن مادری در سطح اراضی کشاورزی سمنان در حال انجام است گفت: تا کنون مبارزه با سن مادری در سطح ۱۷ هزار و ۷۴۰ از اراضی ساتان انجام شده است همچنین باید تاکید کرد که این میزان مبارزه در سطح ۱۲ هزار و ۲۱۰ هکتار از مزارع گندم و پنج هزار و ۵۳۰ هکتار از اراضی زیر کشت جو استان سمنان در دست اجرا قرار دارد.

مبارزه با آفت سن مادر

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با آفت سن مادری در شهرستان گرمسار بوده است گفت: مبارزه با آفت سن مادری در گرمسار در سطح سه هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت گندم و جو انجام و بعد از گرمسار آرادان بیشترین سطح مبارزه را میامی با میزان سه هزار و ۵۰۰ هکتار داشته است.

قهرمان فرد اضافه کرد: سطح مبارزه با آفت در سایر شهرستان‌ها مانند آرادان سه هزار و ۵۰۰ هکتار، سمنان ۸۳۰ هکتار، شاهرود ۵۴۰ هکتار، سرخه و دامغان نیز به ترتیب سطح مبارزه ۴۴۰ و ۱۵۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه میزان مبارزه با آفت پوره در اراضی کشاورزی استان سمنان دو هزار و ۶۰۰ هکتار است، تاکید کرد: میزان مبارزه با آفت پوره در گرمسار یک هزار و ۵۵۰ هکتار، آرادان ۲۰۰ هکتار، سمنان و سرخه نیز به ترتیب ۹۰ و ۶۰ هکتار است.

کد خبر: ۲۸۷٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha