۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
رسانه‌ها توجه به اقتصاد دریامحور را مطالبه کنند
مدیرعامل منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

رسانه‌ها توجه به اقتصاد دریامحور را مطالبه کنند

قشم - مدیرعامل منطقه آزاد قشم در نشست خبری رویداد همتایابی اقتصاد دریامحور، گفت: رسانه‌ها با بازدید در تحقق فرصت‌هایی که در جزیره قشم متصور است سهیم باشند و توجه به اقتصاد دریامحور را مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، عادل پیغامی در نشست خبری که در نمایشگاه نخستین رویداد همتایابی نمایشگاه نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران در سالن نمایشگاه‌های دائمی قشم در حال برگزاری است، گفت: اقتصاد دریاپایه اقتصاد پیشران امروز گذشته و آینده جزیره خواهد بود.

عادل پیغامی، افزود: رویداد همتایابی در کشور ما چندان فرهنگ نبوده معمولا رویدادها و نمایش ها با نوعی از صورتگرایی و تشریفات به اتمام می رسد.

پیغامی، عنوان کرد: رسانه ها با بازدید در تحقق فرصت هایی که در جزیره قشم متصور است سهیم باشند و توجه به اقتصاد دریامحور را مطالبه کنند.

وی، در رویداد همتایابی در اقتصاد دریا محور با بیان اینکه باید سیستم های عامل مدیران را بر پایه اقتصاد دریا به روز رسانی کرد، اظهار داشت: تولید، تجارت، مبادلات اقتصادی و گردش پول در زمره مهمترین حلقه های مفقوده نظام حکمرانی و مدیریت کشور در عرصه نظام اقتصادی به شمار می آید.

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد قشم با بیان اینکه حوزۀ تولید درکشور ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به طوریکه امسال را سال جهش تولید نامگذاری کرده اند، افزود: زنجیره ارزش زمانی تکمیل می‌شود که همتایابی بین خریدار و فروشنده، تأمین کننده مواد اولیه، مصرف کننده مواد اولیه،تولید کننده کالای واسطه ای، مصرف کننده یا خریدار کالای نهایی شکل بگیرد در کشور ما حلقه‌های مفقوده در زنجیره‌های ارزشی به عنوان یک جریان نوظهور است و باید ذهن ها را متوجه تفاوت‌ها کنیم.

وی با ذکر مثالی عنوان کرد: ایران عضو پیمان شانگهای است اما در پلتفرم روابط بین کشورها چندان فعال نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: باعث افتخار ماست که در جزیره قشم با همکاری ایرانیان خارج از کشور، تفاهم نامه ای با پلتفرم چند جانبه تجاری و اقتصادی کشورهای عضو پیمان شانگهای منعقد کنیم و این موارد نشان دهنده آن است که حضور ما در زیست بوم مراودات شرکت به شرکت بسیار جدی و حساس است.

پیغامی با بیان اینکه تکمیل زنجیره های ارزش به عنوان یکی از مهمترین مشکلات ما در بخش تولید به شمار می‌آید، ادامه داد: زمانی زنجیره ارزش تولید تکمیل می شود که همتایابی بین خریدار و فروشنده و... تأمین کننده و مصرف کننده مواد اولیه شکل می گیرد.

وی با اشاره به این موضوع که در کشور همتایابی به عنوان یک جریان نوظهور، ذهن ها را متوجه خود کرده است، اضافه کرد: «اقتصاد دریاپایه » به عنوان پیشران پیشرفت در جزیره تلقی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد قشم ، اقتصاد دریا پایه را از ویژگی های منحصر بفرد جزیره قشم برشمرد و گفت: بین کسب و کارهای دریاپایه، اقتصاد لجستیک پیشانی کارهای اقتصادی است. پیغامی ابراز داشت: در حوزه اقتصاد لجستیک، بنادر، پسکرانه ها و انبارداری و شریان های حمل و نقل هوایی و زمینی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اقتصاد بانکرینگ را با خرید سهام از بازارهای جهانی توسعه دهیم

پیغامی ادامه داد: کشتی‌های بالای ۳۰۰ هزار تُن را نمی توانیم در بنادر کشورمان پهلو دهیم و اگر بندر کاوه را در قشم فعال کنیم با توجه به عمق بسیار بالا می‌تواند مکمل بندر شهید رجایی نیز باشد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه به درآمد بندرفحیره از بانکرینگ سوخت در سال به میزان ۲۰ میلیارد دلار اشاره و گفت: نفوذ و غفلت ما را از این ظرفیت‌ها عقب انداخته است.

پیغامی با طرح این سوال که چرا بانکرینگ ما باید با درآمدی بسیار بالا در منطقه تعطیل باشد،ادامه داد: در یک بی توجهی سواد اقتصادی، این ظرفیت‌های عظیم ملی را رها کرده‌ایم.

وی، مطرح کرد: اقتصاد بانکرینگ را نباید در کشور گسترش دهیم بلکه باید سرمایه هایمان را یک کاسه کنیم تا بتوانیم از بازار فجیره سهمی بگیریم.

پیغامی در بخش دیگری از سخنانش به سالها پیش پروژه شبکه ارتباطی جامع خلیج فارس با جدیت تمام توسط متخصصان و نخبگان رقم خورد و در سفر اخیر رئیس جمهور دستورات خوبی برای تأمین مالی پروژه پُل خلیج‌فارس صادر شد.

کد خبر: ۲۸۷٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha