۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
بایدن عوارض واردات خودرو برقی از چین را افزایش می‌دهد

بایدن عوارض واردات خودرو برقی از چین را افزایش می‌دهد

کاخ سفید قصد دارد در این هفته عوارض واردات خودروهای برقی از چین را ۴ برابر کند.

به گزارش بازار، دولت بایدن آماده می‌شود عوارض واردات فناوری انرژی پاک و برخی کالاها شامل خودروهای برقی، مواد معدنی حساس و باتری‌ها را از چین افزایش دهد و هدف آن حمایت از صنعت و مشاغل آمریکاست.

طبق گزارش‌های مختلف از منابع متعدد، کاخ سفید قصد دارد در این هفته عوارض واردات خودروهای برقی از چین را ۴ برابر کند. این اقدام به دنبال تشدید درگیری تجاری بین دو قدرت اقتصادی بزرگ دنیا صورت می‌گیرد که هر کدام قصد دارند مسابقه انرژی پاک را از دیگری برنده شوند.

چین هفته گذشته اعلام کرد از حقوق خود دفاع می‌کند و هشدار داد عوارض سنگین آمریکا تاثیر منفی بر خود آمریکایی‌ها خواهد گذاشت، چون قیمت‌ها را برای مصرف‌کنندگان افزایش می‌دهد.

آمریکا قرار است این هفته عوارض بر واردات خودروهای برقی چین و سایر فناوری‌های مرتبط با انتقال به انرژی‌های پاک را افزایش دهد. دولت بایدن به دنبال حفاظت از بخش تولید کشور در برابر محصولات ارزان چینی در بخش انرژی پاک است که به سمت آمریکا و بازارهای اتحادیه اروپا سرازیر شده اند.

طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، آمریکا قرار است عوارض ورود خودروهای برقی چین را از ۲۵ درصد فعلی تا ۱۰۰ درصد افزایش دهد. ‌ تمام خودروهای چینی که وارد بازار آمریکا می‌شوند مشمول ۲.۵ درصد عوارض اضافی واردات خواهند شد که کل عوارض وارد شده بر خودروهای برقی چین را به ۱۰۲.۵ درصد می‌رساند.

البته دولت آمریکا بخش صنعت انرژی خورشیدی را از این افزایش عوارض معاف کرده چون بسیاری از تولیدکنندگان آمریکایی اعلام کردند به این واردات نیاز دارند. اما هنوز مشخص نیست چه کالاهایی از این طرح معاف خواهند شد.

کد خبر: ۲۸۷٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha