۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
کارخانه آهک هیدراته اهر
فیلم استان‌ها؛

کارخانه آهک هیدراته اهر

اهر- کارخانه آهک هیدراته اهر به عنوان یکی از طرح‌های اجرا شده شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف تامین آهک هیدراته مورد نیاز مجتمع معدن مس سونگون ورزقان می‌باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان در منطقه ارسباران (شهرستان اهر) در سال ۱۳۹۳ توسط نعمت زاده وزیر صمت وقت کلنگ زنی و در سال ۱۳۹۶ شروع عملیات و از سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی در فاز اول با ۶۵ هزارتن کار خودش را شروع کرد.

این شرکت به دو حوزه معدن آهک گوره درق و کارخانه آهک هیدراته اهر تقسیم می‌گردد. کارخانه آهک هیدراته اهر به عنوان یکی از طرح‌های اجرا شده شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف تامین آهک هیدراته مورد نیاز مجتمع معدن مس سونگون ورزقان می‌باشد.

با توجه به کاربردهای فراوان آهک در صنایع مختلف از قبیل صنایع غذایی، تولید کربن دی اکسید و راه سازی، برنامه‌های میان مدت و بلند مدت برای اجرای طرح‌های جانبی نیز پیش بینی شده که با در نظر گرفتن ذخیره مناسب معدن آهک گوره درق، تکمیل زنجیره تولید در عرصه‌های جانبی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر مورد توجه شرکت مولیبدن مس آذربایجان به عنوان متولی ساخت و بهره برداری از کارخانه آهک هیدراته اهر است .

فیلم : اصغر ازدست

کد خبر: ۲۸۷٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha