۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
ستاد تسهیل گلستان روزگاری شیر غران حمایت از تولیدکننده بود| امروز قدرتی ندارد
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان:

ستاد تسهیل گلستان روزگاری شیر غران حمایت از تولیدکننده بود| امروز قدرتی ندارد

گرگان- رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در گلستان روزگاری شیر غران حمایت از صنعتگران بود اما امروز قدرتی برای آن نمانده است.

به گزارش خبرنگار بازار، رمضان بهرامی صبح سه شنبه در نشست خبری با رسانه ها با بیان اینکه خانه صنعت، معدن و تجارت نه بودجه دولتی و نه منابع کمک های فنی و اعتباری دارد، اظهار کرد: آمار و ارقام در حوزه های مختلف باتلاقی برای فریب مردم است چراکه آمار در کف بازار مشخص می شود.

رئیس خانه صنعت، معدن گلستان با بیان اینکه مظلوم ترین قشر در سازمان صمت، معادن هستند، افزود: افراد برای ارتقا این حوزه ورود پیدا نمی کنند و کار معدن صرفا با ماشین آلات جدید توجیه پذیر است.

وی انتقاد کرد: امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به پایین ترین سطح برگزاری در استان رسیده است که در مقایسه با ادوار گذشته هیچ گاه به این اندازه تضعیف نشده بود.

به تعبیر وی ستاد تسهیل روزگاری شیر غران حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان بود اما امروز قدرتی برای آن نمانده است.

بهرامی با تاکید به اینکه مصوبات ستاد تسهیل لازم الاجرا است، گفت: عدم حضور استاندار گلستان و معاونت امور اقتصادی استانداری در جلسات ستاد تسهیل نشان از عدم اهمیت این موضوع توسط مسئولان ارشد استان است.

بسیاری از مشکلات صنعتگران توسط قوه قضاییه حل می شود

وی معتقد است ستاد تسهیل به جلسه کارشناسی تبدیل شده که بدون حضور مدیران برگزار می شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان بسیاری از مشکلات صنعتگران توسط قوه قضاییه حل می شود، در حالی که این مسائل وظیفه دولت است.

وی بابیان اینکه مشکلات صنعت گلستان بسیار زیاد است، بیان کرد: ستاد تسهیل توان حل این مشکلات را ندارد و لازم است که استاندار به این حوزه ورود کند. رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان تصریح کرد: ۹۰ درصد تسهیلات استان در اختیار ۱۰ درصد افراد است و امروز دریافت تسهیلات به رانت تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: برخی واحدهای تولیدی علی رغم بازار خوبی که دارند اما به دلیل نداشتن سرمایه در گردش تعطیل شدند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: مشاغلی که توجیه اقتصادی، تولید و صادرات ندارند نباید مورد حمایت قرار بگیرد. به گفته وی، نتوانستیم در گلستان واحدهای تولیدی صادرات محور و خوب احداث کنیم.

کد خبر: ۲۸۷٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha