۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
هدف اجرای طرح مدیریت توأمان آب و برق، برداشت عادلانه از آب‌های زیرزمینی است
معاون وزیر نیرو:

هدف اجرای طرح مدیریت توأمان آب و برق، برداشت عادلانه از آب‌های زیرزمینی است

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو گفت: هدف اصلی طرح مدیریت توأمان آب و برق، برداشت عادلانه از آب‌های زیرزمینی بر مبنای مقدار مندرج در پروانه‌های بهره‌برداری است.

به گزارش بازار، محمد جوان‌بخت افزود: در ابتدا باید بابت رحمت واسعه الهی که در روزهای آخر سال گذشته و در یکی دو ماه اخیر شامل حال کشور شد و بارش‌های خوبی را در بسیاری از استان‌ها شاهد بودیم، خداوند را شاکر باشیم.

وی ادامه داد: سال گذشته وضعیت منابع آبی استان‌ها به‌گونه‌ای بود که برخی تا ۶۰ درصد دچار کم‌بارشی بودند و با وضعیت نگران‌کننده‌ای روبرو بودیم؛ اما با عنایت خداوند اتفاق‌های خوبی رقم خورد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: البته در بخشی از استان‌ها، بارش‌ها منجر به سیلاب شد و شرایط مخاطره‌آمیزی رخ داد که با تدابیر خوب مدیران بخش آب، شرایط به‌خوبی مدیریت و کنترل شد؛ این در حالی بود که مشابه اتفاق کشور ما در مناطق جنوب، شرق و جنوب شرق، در کشورهای همسایه منجر به تلفات انسانی و زیرساختی بالایی شد.

جوان‌بخت به برنامه‌های مهم در دست اقدام بخش آب کشور در سال جاری اشاره کرد و با تأکید بر اینکه اقدام‌های سازه‌ای نباید اقدام‌های غیرسازه‌ای و مسئله حفاظت از منابع آبی را دچار غفلت کند، گفت: مدیریت توأمان آب و برق از برنامه‌های مهم وزارت نیرو است که لازم است با جدیت و پیگیری کافی در استان‌ها دنبال و اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به‌منظور صرفه‌جویی حتی یک کیلووات برق نیست؛ بلکه هدف اصلی طرح مدیریت توأمان آب و برق، برداشت عادلانه از آب‌های زیرزمینی است. عدالت نیز باید مبنا و معیار داشته باشد که در پروانه‌های بهره‌برداری ذکر شده است.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: در حوزه تعیین تکلیف اسناد درگذشته دچار بی‌عملی شده‌ایم که لازم است در عمل به قوانین، امروز اقدام‌های ما تفاوت چشمگیری با گذشته داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از مدیران عامل استان‌ها خواست تا با اجرای جدی بند ع تبصره ۸ قانون سال گذشته، امسال در قالب یک برنامه زمان‌بندی، نتیجه کار را اعلام کنند.

وی مستندسازی اسناد و املاک وزارت نیرو را نیز یکی از مباحث مهم خواند و گفت: هدف‌گذاری وزارت نیرو در سال جاری این است که اسناد و املاک بازمانده از اخذ سند نداشته باشیم.

جوان‌بخت با بیان اینکه در برنامه هفتم، حکم‌های متعددی برای بخش آب وجود دارد، گفت: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مسئول همه مباحث مربوط به آب در استان است و باید نسبت به میزان مصرف و تأمین آب در کل استان احساس مسئولیت داشته باشد.

شصت و چهارمین نشست شورای مدیران ارشد صنعت آب کشور صبح امروز برگزار شد.

کد خبر: ۲۸۷٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha