۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
افزایش ۲۰۰ هزار تنی تولیدات شیلاتی برای امسال هدفگذاری شد| ۶۵۰ میلیون دلار صادرات شیلاتی از کشور
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

افزایش ۲۰۰ هزار تنی تولیدات شیلاتی برای امسال هدفگذاری شد| ۶۵۰ میلیون دلار صادرات شیلاتی از کشور

بوشهر- حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه افزایش ۲۰۰ هزار تنی تولیدات شیلاتی برای امسال هدفگذاری شده گفت: سال گذشته، ۶۵۰ میلیون دلار صادرات شیلاتی از کشور ثبت شد.

سید حسین حسینی در حاشیه نشست با معاون اقتصادی استاندار بوشهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شیلات کشور در مسیر رشد و تعالی قرار دارد و امسال با توجه به نامگذاری سال به جهش تولید با مشارکت مردم، شیلات برای رشد تولید برنامه مدونی دارد.

وی افزود: سال ۱۴۰۱، تولیدات شیلاتی کشور حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن بود که در سال ۱۴۰۲ به یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن افزایش یافت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: امسال برای تولید ۱.۶ میلیون تن تولیدات شیلاتی، هدفگذاری کرده ایم که به فضل الهی با برنامه ریزی لازم، به اهداف مورد نظر می رسیم.

حسینی با بیان اینکه کمیته ای ویژه برای اقدامات عملیاتی شعار سال تشکیل می شود تصریح کرد: انتظار داریم که پس از تحقق افزایش ۲۰۰ هزار تنی تولیدات شیلاتی، کاهش قیمت آبزیان مد نظر قرار گیرد.

وی بر لزوم احصای راهکارهای استفاده از ظرفیت های برون سازمانی برای تحقق برنامه ها تاکید کرد و گفت: دعوت از تشکل ها، تعاونی ها و بخش خصوصی برای مشارکت حداکثری مردم و نحوه مشارکت ها امری لازم و ضروری است.

رئیس سازمان شیلات ایران بر استفاده از ظرفیت شورای عالی راهبردی، دانشگاه ها و تحقیقات برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: با توجه به برنامه ریزی برای افزایش ضریب رشد ۴ برابری که برای بخش شیلات پیش بینی شده، لازم است اقدامات لازم انجام شود.

حسینی با تاکید بر تلاش فعالان شیلات برای افزایش صادرات محصولات تولیدی ابراز داشت: سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۱۰ هزار تن محصولات شیلاتی با ارزش ۶۵۰ میلیون دلار از کشور صادر شد و حدود ۷۰ کشور جهان از تولیدات شیلات ایران استفاده کردند.

وی بیان کرد: میگو، غذای آبزیان، تخم چشم زده قزل‌آلا، ماهیان خاویاری و ...از جمله تولیدات صادراتی حوزه شیلات هستند.

کد خبر: ۲۸۷٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha