۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
اعتبار واردات خودرو جانبازان در بودجه ۱۴۰۳تمدید شد| برداشتن محدودیت انتقال خودرو ایثارگران

اعتبار واردات خودرو جانبازان در بودجه ۱۴۰۳تمدید شد| برداشتن محدودیت انتقال خودرو ایثارگران

مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید گفت: ما به دنبال تمدید مجدد بند مربوط به وارادات خودرو جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر در بودجه امسال بودیم و در قانون بودجه سال۱۴۰۳ تمدید شد تا اعتبار آن همچنان برقرار باشد.

به گزارش بازار، میثم اروز اظهار داشت: با توجه به تقاضای ایثارگران و جانبازان آیین‌نامه واردات خودرو جانبازان اصلاح شد و با درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران از دولت محدودیت پنج ساله نقل و انتقال خودرو برداشته شد.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه واردات خودرو توسط شخص جانباز نیز مجاز است، خاطرنشان کرد: بنیاد به همه وظایف قانونی خود عمل کرده و همچنان به طور مستمر پیگیر موضوع واردات خودرو از سوی وزارت صنعت معدن تجارت است.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به درخواست وزارت صمت مبنی بر تهیه سامانه ثبت نام، آن را راه‌اندازی و برای ثبت سفارش آن را در اختیار وزارت صمت قرار داده است و منتظر اقدامات بعدی از سوی سازمان تجارت ایران است.

اروز با تاکید بر پیگیری اخبار موثق در خصوص خودرو جانبازان از طریق پایگاه اطلاع رسانی ایثار و سامانه پیامکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران هرگونه اطلاعات در این زمینه را از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنیم که بنابر اخبار واصله برخی از افراد فرصت‌طلب به شیوه‌های مختلف درصدد کسب امتیاز متعلق به جانبازان در راستای سوداگری و مواردی از این دست هستند، بنابراین شایسته است جانبازان معزز ضمن آگاهی و هوشیاری نسبت به مقاصد سو و غیرقانونی این افراد و عدم هرگونه گونه همکاری، موارد، تماس‌ها و مراجعات احتمالی را به مراجع ذیربط منعکس کنند.

مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سقف قیمت خودروهای وارداتی گفت: واردات خودرو برای افراد عادی تا ۲۰ هزار یورو است اما جانبازان ۷۰ درصد ویژه، تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد غیرویژه تا ۳۰ هزار یورو و جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو می‌توانند خودرو وارد کنند.

اروز بیان کرد: جانبازان بالای ۵۰ درصد چون دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند و نمی توانند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، می توانند یک خودرو اتومات خارجی متناسب با وضعیت جسمی خود وارد کنند.

وی افزود: کلیه حقوق دولتی اعم از حقوق گمرکی و مالیات در خصوص خودروهای وارداتی توسط ایثارگران یا بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته اعم از خودروهای نو و کارکرده که در راستای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران وارد می‌شود با نرخ صفر محاسبه شود.

اروز با بیان اینکه براساس ماده ۴۵ قانون جامع ایثارگران، دولت مکلف است سالانه اعتبار و تسهیلات لازم برای تهیه خودرو مناسب برای جانبازان ۵۰ درصد به بالا و آن تعداد از جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد که به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید از نظر جسمی، محدودیت حرکتی دارند و همسران و فرزندان معلول، شهدا را پیش بینی کند، افزود: این قانون از ۲ دیماه سال ۱۳۹۱ اجرایی شده است؛ کسانی که از این تاریخ به هر نحوی خودرو گرفته باشند مشمول این طرح نمی شوند.

کد خبر: ۲۸۷٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 4
    • مسعود مهدی نیایی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      سلام لطفا برای بغیه جانبازان زیر 50درصد هم حداقل یک بار کلی استفاده از ورد ماشین خارجی با این شرایط لحاظ فرمائید الان پدر بنده جانباز 30درصد هستند البته فوت کردن به خاطر مشکلات شیمیایی یک دست کامل هم که قبلاً ترکش خورده بود وغیر قابل استفاده شده بود واز کار افتاده بود تو درصد لحاظ نکردن وهم چنین ترکشی که تو پیشونی نزدیک مغز بود قابل عمل وبیرون کشیدن نبود بارها اعلام کردیم و کمیسیون که گفتن مدارک مجروحیت گم شده و معتبر نیست گم شده و نیست یکی دوماه هم به خاطر اعصاب روان بیمارستان کامرانیه سمت پل صدر اعصاب روان بستری شد بنده خودم چون خودم کارمند هستم سالها که ایشون درگیر مجروحیت بودن سالی چند ماه تهران میومد بستری میکردم ودنبال کارهاش بودم واقعا هم برای ما مخصوصا ایشون خیلی سخت گذشت این چند سال آخر دعا میکرد که تموم بشه این درد.و بمیره جای ترکش وعمل بود تمام بدنش آخرش هم به خاطر عوارض مجروحیت و جابجایی ترکش که توسرش بود تشنج شدید گرفت و کل بدن از کار افتاد از شهرستان شبانه آوردیم بیمارستان ساسان بعد از برخورد بد که ما جا نداریم بردیم بیمارستان یاس سفید بعد از چند هفته فوت کردن
    • کریم عباسی از شیراز ج30% IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 0
      جانبازان اعصاب چی ،چون نمیتونن از خودشون دفاع کنند،شما هم ظلمشون میکنید،من جانباز 25%اعصاب هستم،قلبم را هم عمل کردم،الان هم جزو بیماران خاص هستم،ولی هیچ کس هم صدای ما را نمیشنوه،غیر آز خدا،از بسددارو خوردیم داغون شدیم،یک دونه دندون هم ندارم.بنیاد هم میگن ما نمیتونیم هزینه کامل دندونت بدیم .در حد چهار تومان که پول یه دونه دندون هم نمیشه،به هر حال خدا از سر تقصیرات تون بگذره ،ما که افتادم تو خونه تا ببینم خدا چه کار کنه،ما که زوری نداریم غیر از خدا،
    • علی براتیان IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 0
      سلام،یک نظری هم به مابقی جانبازان بکنید،جانبازان ۲۵ درصدتا۵۰ درصد،لطفا برای ماهاهم تسهیلات واردخودرداختصاص دهید.ممنونم
    • خلیل IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      0 0
      سلام عزیزان درصد افراد جانبازان نباید معیاری برای نوع دریافت خدمات محسوب شود. چون فردی که مورد اصابت ترکش در بدن پا ویا دست ویا دیگر اویا نوع مجروحیت در اعضای بدن خود می‌باشد قادر نبوده که این مشیعت الهی را کنترل نماید و امکان داشت ترکش دست به سر ویا قلب جانباز اصابت میکرد یعنی نحوه ونوع مجروحیت توسط سلاحها دشمن غیر قابل کنترل بوده وممکن بود ترکش دست به سر صدمه ومنجر به شهادت رزمنده میگردید . علیهذا درصد نباید معیاری برای درجه بندی برای دریافت خدمات باشد تمام عزیزان مجروح و جانباز می‌بایستی از امکانات در یک سطح استفاده نمایند