۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
ظرفیت پالایشگاه نفت سنگین قشم ۱۰۰ هزار بشکه‌ای می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد

ظرفیت پالایشگاه نفت سنگین قشم ۱۰۰ هزار بشکه‌ای می‌شود

دشمن فنا مدیرعامل پالایشگاه نفت سنگین قشم از برنامه‌های این شرکت برای افزایش ظرفیت به میزان ۶۵ هزار بشکه خبر داد و گفت: این مجموعه در سال گذشته ۳۰۰ میلیون دلار صادرات داشته است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: حامد دشمن فنا، مدیرعامل شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم در گفت‌وگو با بازار گفت: فاز اول این شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم به ظرفیت ۳۵ هزار بشکه ساخته و در اواخر سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شد. محصولات این پالایشگاه نفتا و برش هیدروکربن سبک و قیر است.

به گفته او، نفت خام فوق سنگین که در پالایشگاه‌های دیگر کشور قابل‌استفاده نبود در این پالایشگاه مورداستفاده قرار می‌گیرد و به محصولات با ارزش افزوده بالا تبدیل می‌شود. لازم به یادآوری است که در مدت دو ساله‌ای که فاز اول این پروژه اجرایی شده، این مجموعه در سال گذشته حدود ۳۰۰ میلیون دلار صادرات داشته است.

وی افزود: قیر تولیدی این پالایشگاه یکی از قیرهای تولیدی با کیفیت در کشور بوده و متقاضی عمده آن چین و هند است. این پالایشگاه باتوجه ‌به اینکه در جزیره قشم تأسیس شده و دارای اسکله اختصاصی است، جذابیت بالایی برای خریداران خارجی دارد.

دشمن ‌فنا با تأکید بر بالابودن کیفیت قیر تولیدی این پالایشگاه از استقبال خوب کشورهای واردکننده از این محصول خبر داد و گفت: با پروژه‌ های اجرا شده، پارس بهین پالایش نفت قشم توانسته است قیر را در حجم بالا و مطابق با استاندارد های چین تولید کند که این موضوع با استقبال خوبی از سمت چین روبه رو شده و تا کنون چندین محموله ۴۵ هزار تنی قیر به مقصد چین صادر شده است.

وی در خصوص برنامه‌ریزی طرح‌های توسعه‌ای پارس بهین برای اجرایی کردن فاز ۲ این مجموعه گفت: باتوجه ‌به شرایط بازار نیازمندی ‌های کشور، با هدف مطالعات تکمیلی بیشتر، طرح‌های توسعه ای که برای این پروژه تعریف شده بود بازطراحی شدند. در نهایت طرح توسعه افزایش ظرفیت پالایشگاه به ۱۰۰ هزاربشکه تعریف شد که این امر موجب افزایش ۶۵ هزار بشکه‌ای ظرفیت این مجموعه خواهد شد.

کد خبر: ۲۸۶٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha