۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
معرفی «فن آوران» جشنواره شیخ بهایی به سرمایه‌ گذاران کارآفرین فعال کشور
دبیر هجدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی مطرح کرد؛

معرفی «فن آوران» جشنواره شیخ بهایی به سرمایه‌ گذاران کارآفرین فعال کشور

اصفهان – آجلی؛ دبیر جشنواره ملی شیخ بهایی گفت: فناوران حاضر در این جشنواره، برای سرمایه‌ گذاری مستقیم از طریق تبادل سهام به سرمایه‌گذاران کارآفرین فعال کشور یا سکوهای تامین مالی جمعی معرفی خواهند شد.

سعید آجلی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به برگزاری جشنواره ملی شیخ بهایی در اصفهان اظهار کرد: مخاطبان این جشنواره مهم، شرکت‌ های فناور و دانش‌ بنیان، شرکت‌ های رشد یافته مستقر در پارک‌ های علم و فناوری، شرکت‌ های نوپا و در حال رشد مستقر در مراکز رشد، شرکت‌ های صنعتی فناور، واحدهای تحقیق و توسعه، سرمایه‌ گذاران خصوصی و دولتی، سرمایه‌ گذاران خطرپذیر، خیرین حامی کارآفرینی، حامیان عرصه کارآفرینی و فناوری کشور و شرکت‌های استارتاپ‌ و فناور هستند.

وی با اشاره به اینکه بخش مسابقه‌ای هجدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی در دو بخش طراحان کسب‌وکار و فن آفرینی و تجاری‌سازی فناوری برگزار خواهد شد، افزود: از آنجا که انتظار می‌ رود، طراح موفق کسب‌ و کار یا فن‌ آفرین موفق، توانمندی مذاکره و عرضه ایده یا محصول خود به سرمایه‌گذار را دارا باشد، مخاطبان جشنواره شامل استارتاپ‌ های، شرکت‌ های نوپا، شرکت‌ های رشد یافته و واحدهای تحقیق و توسعه باهدف ارائه طرح‌ های فناورانه مبتنی بر فرصت‌های شناسایی‌شده، حل چالش‌ ها و مسائل اساسی و یا طرح توسعه‌ ای، هستند.

دبیر هجدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی گفت: در بخش طراحان کسب‌وکار مخاطبانی از جشنواره که طرح‌ های فناورانه امکان‌ سنجی‌ شده داشته و دارای حداقل محصول یا خدمت قابل‌ ارائه باشند، پذیرش می‌ شوند.

وی اضافه کرد: مخاطبان این بخش، شخصیت‌ های حقوقی هستند که در زمان ثبت‌نام، تجاری‌ سازی (فروش) محصول یا خدمت معرفی‌شده در طرح را شروع نکرده‌ اند؛ شرکت‌ کنندگان در این بخش استارتاپ‌ ها و شرکت‌ های نوپایی هستند که با طرح معرفی‌ شده به جشنواره، کسب‌ و کار خود را راه‌ اندازی کرده یا واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌ ها و صنایع که با طرح معرفی‌شده به جشنواره قصد توسعه کسب‌ و کار خود را دارند.

قابلیت تجاری‌ سازی از شاخص های کلیدی داوری در بخش طراحان کسب‌ و کار

آجلی در ارتباط با داوری جشنواره نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: نظام داوری بخش طراحان کسب‌ و کار بدین شرح است که شاخص‌های فنی، قابلیت تجاری‌ سازی و آمادگی ارائه و جذب حمایت از سرمایه‌گذار جهت حضور در مرحله نهایی داوری و انتخاب برگزیدگان بسیار کلیدی است.

شرکت‌هایی می‌توانند در این بخش از جشنواره حضور یابند که حائز سه شرط اساسی نوآوری و فناوری در تولید محصول، تولید محصول و تجاری‌سازی و حداقل ۵۱ درصد سهام متعلق به بخش خصوصی باشند

وی با بیان اینکه در بخش فن‌ آفرینی و تجاری‌ سازی فناوری هدف توسعه شرکت‌ های دانش‌بنیان و صنعت‌ساز را مدنظر داریم، تاکید کرد: شرکت‌هایی می‌توانند در این بخش از جشنواره حضور یابند که حائز سه شرط اساسی نوآوری و فناوری در تولید محصول، تولید محصول و تجاری‌سازی و حداقل ۵۱ درصد سهام متعلق به بخش خصوصی باشند و به‌ منظور برقراری عدالت بین شرکت‌ کنندگان، داوری در دو بخش شرکت‌ های نوپا و رشد یافته به‌صورت مجزا انجام می‌ شود.

دبیر هجدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی بابیان اینکه شرکت نوپا آن شرکتی است که مدت شروع عرضه محصول یا محصولات شرکت به بازار از سه سال کمتر باشد، بیان کرد: در شرکت‌ رشد یافته، مدت شروع عرضه محصول یا محصولات شرکت به بازار از سه سال بیشتر است.

وی معیار نظام داوری در این بخش را توجه به شاخص‌ های مدیریتی و مالی، تولید محصول فناورانه و تجاری‌سازی‌شده دانست و گفت: نحوه انتخاب برگزیدگان بخش رشد یافته و جایزه فناوری صنعت‌ساز دکتر شیخ زین‌ الدین نیز بدین ترتیب است که برگزیده یا برگزیدگان جایزه فناوری صنعت‌ ساز با حداقل امتیاز مصوب برای این بخش از کاندیداهای مرحله نهایی بخش رشد یافته منفک خواهند شد.

آجلی گفت: در بخش‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با برگزاری برنامه‌ های متنوع، فناوران شناسایی‌ شده حاضر در جشنواره در زمینه‌ های تخصصی، جهت سرمایه‌ گذاری مستقیم از طریق تبادل سهام و سرمایه و دیگر روش‌ ها به سرمایه‌گذاران کارآفرین فعال کشور یا سکوهای تأمین مالی جمعی معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: بدین منظور فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری ابتدا با کمک سازمان‌ های تخصصی همکار جشنواره ارزیابی و سپس به جامعه سرمایه‌ گذاران معرفی می‌شوند.

برگزاری نشست های جانبی در جشنواره هجدهم

دبیر هجدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی تاکید کرد: در جشنواره هجدهمین به‌صورت ویژه متخصصین و صاحب‌ نظران در حوزه کارآفرینی و فن‌ آفرینی شرکت خواهند کرد و کارگاه‌ های آموزشی با محتواهای منحصر به فرد برای مدیران شرکت‌ های دانش‌بنیان، مدیران و کارشناسان پارک‌ ها و مراکز رشد علم و فناوری و سایر علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: هدف از این بخش، ایجاد تعامل مثبت و سازنده و نیز هم‌ افزایی دانش و تجربه در بین شرکت‌ کنندگان در کارگاه‌ های آموزشی است. همچنین برگزاری کارگاه‌ های جذب سرمایه با همکاری سرمایه‌ گذاران حوزه‌ های تخصصی داخلی و خارجی از مهم‌ ترین برنامه‌های این بخش از جشنواره خواهد بود.

کد خبر: ۲۸۶٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha