۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
سهم صمت مازندران در ارزش افزوده ۳۶ درصد است
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

سهم صمت مازندران در ارزش افزوده ۳۶ درصد است

ساری- فتح الله پور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران سهم صنعت، معدن و تجارت را در ارزش افزوده استان ۳۶ درصد بیان کرد.

فرج الله فتح الله پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان این که سند آمایش سرزمین استان باید تا خرداد ماه سال جاری بازنگری شود، ادامه داد: کاستن آهنگ شدید تغییرات و ساخت و ساز از جمله اهداف لست زیرا یکی از آفت‌ های استان ساخت و سازهای غیر مجاز به شمار می‌رود.

وی با عنوان این که بخشی از اقتصاد استان به موضوع املاک و ساخت و ساز متکی است، یادآور شد: این مسئله به شدت حوزه تولید را تحت شعاع قرار می‌ دهد و استان را مصرف گرا تبدیل کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به ناترازی موجود در حوزه برق و گاز یکی از مسائل و مشکلات را خانه دوم‌ ها بیان کرد.

فتح الله پور با اظهار این که یکی از مهمترین راهبردهای برای جهش تولید، ارزش افزوده است، گفت: سهم صنعت، معدن و تجارت در ارزش افزوده استان ۳۶ درصد، جهاد کشاورزی ۲۲ درصد، راهداری ۹ درصد، راه و شهرسازی چهار درصد است.

وی اقتصاد دریامحور را از جمله سیاست ها برای توسعه و جهش تولید بیان کرد و گفت: برای تحقق این هدف راهبردهایی تشکیل شده است.

کد خبر: ۲۸۶٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha