۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
در مذاکرات اخیر پیشرفت بیانیه گذشته را مثبت ارزیابی کردیم
رئیس سازمان انرژی اتمی:

در مذاکرات اخیر پیشرفت بیانیه گذشته را مثبت ارزیابی کردیم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در مذاکرات اخیر پیشرفت بیانیه گذشته را مثبت ارزیابی کردیم و به دلیل اتفاقات حادثه شده مقداری حرکات کند شد اما باتوجه به مرور دستاورد ها به تبادل تعاملات پرداختیم.

به گزارش بازار، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان طی نشست خبری مشترکی با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که در هتل عباسی اصفهان در حال برگزاری است گفت:در این سفر صحبت های خوب و رو به جلویی شد و در اسفند گذشته بیانیه مشترکی منتشر شد که اگر چه بدخواهان ایران از تعامل ایران و آژانس ناراحت هستند و سعی در سیاه نمایی این اقدامات داشتند اما مبنای خوبی برای تعاملات آژانس و سازمان بود و این خط مبنا نقشه راه ما بود.

وی گفت: در مذاکرات اخیر پیشرفت بیانیه گذشته را مثبت ارزیابی کردیم و به دلیل اتفاقات حادثه شده مقداری حرکات کند شد اما باتوجه به مرور دستاورد ها به تبادل تعاملات پرداختیم، موارد گذشته موضوعات خود را با آژانس پیگیری خواهیم کرد با توجه به الزامات خود، تاکید داریم به دیگر بخش ها تسری پیدا نکند، در این بخش موضوع دو مکان باقی مانده است دو مکان بسته شده و ناترازی مواد هم بسته شده. در بخش دیگر شرایط موجود در چارچوب پادمان و ان پی تی، و بخش سوم هم مربوط به گام های به سوی آینده و انتظارات متقابل است و نقشی که مدیر کل آژانس دارد برای حل فصل مسائل باقیمانده که بیشتر سیاسی است. و ما توافق کردیم برای پیگیری پیش نویس این سه بخش معاونین دو طرف زمان‌بندی هایی را مشخص کنند و این آغاز یک فرایند خواهد بود.

کد خبر: ۲۸۶٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha