۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
تعهد اول در اجرای هر طرح صنعتی توجه به محیط زیست است
وزیر صمت:

تعهد اول در اجرای هر طرح صنعتی توجه به محیط زیست است

علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعهد اول در اجرای هر طرح صنعتی و تولیدی توجه به محیط زیست است.

به گزارش بازار، عباس علی آبادی روز سه‌شنبه در جریان سفر به استان مرکزی و حضور در سی و دومین همایش سالانه مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اراک، افزود: اگر به این موضوع متعهد نباشیم انسان الهی نیستیم.

وی بیان کرد: مهندسان مکانیک کشور باید ۲ معضل مهم آب و هوای کشور را حل کنند.

وزیر صمت ادامه داد: آلودگی هوا یکی از بزرگترین چالش‌های شهر اراک است و در زمانی مهندسان مکانیک یک نیروگاه برای تامین برق زردند که حتی اگر مازوت مصرف نکند و گاز مصرف کند باز هم با پدیده اینورژن و گازهای گلخانه‌ای همراه است و این مهندسان امروز برای رفع این آلودگی باید ایده دهند.

علی‌ آبادی گفت: باید تلاش شود تا تمام اتوبوس‌ها و خودروها در اراک برقی شود.

وی اظهار کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و جهش تولید بدون مشارکت مردم و تولید جذاب رخ نمی‌دهد.

وزیر صمت اضافه کرد: باید تولید جذاب شود، خیلی از اقدامات انجام و موانع پیش رو با ارایه راه حل‌های مناسب برداشته شود.

علی آبادی با بیان اینکه، کشور جمهوری اسلامی صاحب فناوری در بخش‌های مختلف است، گفت: مهندسان مکانیک در بخش‌های مختلف خوش درخشیده‌اند اما انتقاداتی نیز وجود دارد.

وی گفت: کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر استان مرکزی طرحی ارزشمند و ابتکاری منطقی و ریشه‌ای است که باید قدر دانست.

وزیر صمت افزود: این کنسرسیوم در راستای فرمایشات رهبری شکل گرفته و باید برای تاسیس نهاد مالی از تمام مردم استان مرکزی دعوت شود تا در آن عضویت پیدا کنند تا منابع لازم برای اقدامات پیش‌بینی شده بزرگ محقق شود.

علی آبادی تصریح کرد: حتی با سرمایه‌های بسیار ناچیز نیز افراد به عضویت این کنسرسیوم درآیند اما پروژه‌های بزرگی را انجام دهند.

وی یادآور شد: در زمانیکه دنیا فکر می‌کرد کسی سراغ ما نمی‌آید و در شرایط خاص بودیم، ۲ هزار و ۲۰۰ بازرگان در کشور پذیرش شدند و این در حالی بود که بیش از سه هزار و ۸۰۰ متقاضی بودند و پشت مرزها بودند چون امکان پذیرش نداشتیم و این اتفاق بزرگی بود.

وزیر صمت ادامه داد: فرصت تازه و خوبی در کشور ایجاد شده و کشور هر تاجری هم پذیرش نکرد، تاجرانی که در تراز بودند ‌پذیرش شدند.

علی ‌آبادی بیان کرد: آنقدر کشور اقتدار دارد که زبانزد است و افتخار آمیز است.

وی تاکید کرد: وزارت صمت از شرکت‌هایی که در زمینه صادرات فعالیت دارند، همه جانبه حمایت می‌کند، فرصت‌ها در آن‌طرف آب‌ها است.

وزیر صمت اضافه کرد: تمام امکانات مادی و معنوی وزارت صمت در اختیار صادرکنندگان است تا محصولات خود را بفروشد و صادر کنند.

علی آبادی عنوان کرد: ارز را باید صادرکنندگان وتولید کنندکان با تولید و صادرات خلق کنند و هر شرکتی که نه از مسیر رانت، بلکه از مسیر خلاقیت، ابتکار و مهندسی توانست کالا تولید و صادر کند، ارز آن برای خودش.

وی گفت: سال‌ها در مپنا با تولیدات این شرکت ارز وارد می‌شد.

وزیر صمت در خصوص سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی اراک هم گفت: انجمن مهندسی مکانیک یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین انجمن‌های کشور است که تلاش می‌شود تا چهره واقعی از مهندسی و توانایی کشور عرضه شود.

علی آبادی بیان کرد: امروز اگر هر کالایی از نخرند، دانشجویان این کشور را خوب می‌خرند، این محصول بسیار با ارزش است، باید باید به سمتی برویم تا از خارج دیگران به این کشور بیایند و صنایع ما را ببینند نه اینکه از اینجا بروند تا دنیا را ببینند.

وی تاکید کرد: مهندسی مکانیک امروز در ترکیب با سایر علوم جلوه‌های تازه‌ای را مانند بیومکانیک، بیو مکاترونیک را خلق کرده است.

وزیر صمت اضافه کرد: وقت آن رسیده که یک گام به جلو حرکت کنیم، دنیا در آستانه تحول تازه و حرکت به سمت هوشمندی است.

علی آبادی اظهار کرد: دنیا تلاش می‌کند تا هوش مصنوعی وارد زندگی شود اما باید تلاش شود تا هوش انسان بر هوش مصنوعی غلبه کند و نباید نگران باشیم که ربات‌ها بر انسان غلبه کند.

وی گفت: ۶۸۹ مقاله به سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی ارسال شده که ۴۲۳ مقاله با داوری بیش از ۸۵۰ نفر و دبیری تخصصی ۹۴ نفر پذیرش شده‌اند.

وزیر صمت پیشنهاد داد: بهتر است برای سال آینده این همایش، مقالاتی به سفارش شرکت‌ها تهیه شود و به سوالات شرکت‌ها پاسخ دهند.

علی آبادی گفت: هفت نشست تخصصی و چهار کارگاه آموزشی نیز در این همایش پیش‌بینی شده است.

در پایان این همایش با حضور وزیر صمت از تمبر سی و دومین همایش سالانه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران در دانشگاه صنعتی اراک رونمایی شد.

کد خبر: ۲۸۶٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha