۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
دولت علاقه ای به توسعه سرمایه گذاری در صنعت ساختمان ندارد
رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان: 

دولت علاقه ای به توسعه سرمایه گذاری در صنعت ساختمان ندارد

گرگان- رئیس کمیسیون احداث اتاق بازرگانی گرگان گفت: اساسا صنعت ساختمان با مشکلات جدی در حوزه مالیاتی مواجه است و به نظر می آید دولت علاقه ای به توسعه سرمایه گذاری در صنعت ساختمان ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد مرتضوی در جلسه کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: امروز طرح های توسعه شهری، عمرانی و حتی طرح های گردشگری قابل اعتلایی که می توان در استان رقم زد مغفول ماندند و یکی از تکالیف اتاق بازرگانی این است که بداند چه ظرفیت هایی در استان وجود دارد و چه طرح هایی را می توان به اتکا این ظرفیت ها تعریف کرد.

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان افزود: از سرمایه گذاران دعوت شده تا منابع خود را به اشتراک بگذارند و بانک ها هم به طرح های معرفی شده سامان دهد.

طرح های گردشگری ارزش افزوده درونی ندارند

وی با بیان اینکه در طرح های گردشگری ارزش افزوده درونی نداریم و ارزش افزوده آن بیرونی است، گفت: این قبیل طرح ها ارزش افزوده برای استان و شهر دارد و سرمایه آن بعدها جذب می شود لذا در دل این طرح ممکن است با ارزش افزوده روبرو نشویم‌.

وی گفت: در دل طرح های پیمانکاری هم ارزش افزوده وجود ندارد و ارزش افزوده آن برای املاک مجاور و شهر بوده که سبب می شود استاندارهای های شهر سازی و حمل و نقل بهبود پیدا کند.

مرتضوی با مطرح کردن این سوال که بانک ها چطور می توانند این مشکل ارزش افزوده را حل کنند؟ افزود: اگر در این خصوص کارگشایی کنیم حجم بالایی از سرمایه گذاری ها تعریف می شود و می توان طرح های توسعه ای را فعال کرد.

صنعت ساختمان با مشکلات جدی در حوزه مالیاتی مواجه است

وی گفت: اساسا صنعت ساختمان با مشکلات جدی در حوزه مالیاتی مواجه است و به نظر می آید دولت علاقه ای به توسعه سرمایه گذاری در صنعت ساختمان ندارد که این رویکرد است.

وی بیان کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه می گوید سرمایه خود را در بخش ساختمان وارد نکنید زیرا ساختمان برای مصرف کننده نهایی است.

مرتضوی با اشاره به محدودیت سرمایه گذاری در بخش ساختمان، گفت: امروز در شرایطی که در حوزه مسکن کمبود داریم راهکار دولت چیست؟ اساسا دولت سرمایه گذاری در صنعت ساختمان را مشروع نمی داند و در چنین شرایطی سرمایه گذاران این حوزه ناامید هستند.

وی در پایان گفت: بایستی به تعارضات قانونی در روش های تامین مالی توجه شود.

کد خبر: ۲۸۵٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha