۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری مطرح کرد

توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری تاکید کرد: هزینه‌هایی که اپراتورها باید به‌عنوان مالیات بپردازند، می‌تواند صرف طرح‌های تحقیق و توسعه برون‌سپاری شده آن شرکت به شرکت‌های دانش بنیان شود.

به گزارش بازار، سید محمد کرباسی با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، گفت : این ستاد طی هشت ماه اخیر، تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

کرباسی افزود : هدف اصلی این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتورها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند.

وی گفت : منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت‌ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه، سرمایه‌گذاری کنند و طرح‌های آن‌ها مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گیرد و از طرح های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت‌ها کسر می‌شود.

کرباسی افزود: بر اساس این توافق‌نامه، قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی و فناوری به اپراتورها داده شود بلکه هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف طرح های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این همان طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان آورد.

وی «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری دانست و گفت: برای تحقق این امر، با اپراتورها و صنایع مذاکراتی شده است و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قراردادهایی در این زمینه باشیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تاکید کرد: ادامه این مسیر، به هوشمندسازی صنایع، افزایش بازدهی آنها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

کد خبر: ۲۸۵٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha