۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
کارکنان گمرک آبادان مرزبانان اقتصادی هستند| افزایش لنج از ۳۰ به ۱۲۰ فروند
مدیرکل گمرک آبادان در گفتگو با بازار:

کارکنان گمرک آبادان مرزبانان اقتصادی هستند| افزایش لنج از ۳۰ به ۱۲۰ فروند

آبادان- پورحشمت، مدیرکل گمرک آبادان گفت: کارکنان گمرک آبادان مرزبانان اقتصادی بوده و به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت رسانی هستند.

وحید پورحشمت در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت لنج های شهرستان آبادان اظهار کرد: تاکنون سهمیه سفر اول سال ۱۴۰۳ شناورها سراسر کشور به سازمان های ذی ربط ابلاغ نشده است بنابراین طبق مصوبه قبلی شناورهایی که در سال ۱۴۰۲ سفری انجام نداده باشند تا پایان خرداد ۱۴۰۳ می‌توانند سفر خود را انجام دهند و تاکنون در خصوص سفر دوم مصوبه ای از سوی متولیان امر ابلاغ نشده است.

وی افزود: طبق مصوبه ساماندهی ابلاغی هر لنجی که در بندر مورد نظر ساماندهی شده است کالای ملوانی خود را در همان بندر ساماندهی شده می‌ تواند ترخیص کند، به عبارتی لنج در هنگام بازگشت از سفر باید به همان مبدا ابتدایی خود بازگردد.

مدیرکل گمرک آبادان توضیح داد: در سنوات گذشته حدود یک هزار لنج در شهرستان آبادان فعال بوده که فعالیت های خود را به دیگر شهرها منتقل کردند که طی یک سال گذشته، تعداد لنج ها از ۳۰ فروند به بیش از ۱۲۰ فروند افزایش یافته است.

پورحشمت با تاکید بر اینکه کارکنان گمرک آبادان مرزبانان اقتصادی هستند، عنوان کرد: رشد و افزایش چشمگیر در رویه های واردات، صادرات و ترانزیت کالا و همچنین درآمد عمومی در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از گمرکات آبادان نشان دهنده جهش اقتصادی در زمینه معیشت و اشتغال مربوط به حوزه تجاری است.

وی با اشاره به اظهارات روز گذشته امام جمعه آبادان در خصوص مشکلات برخی شناورها، گفت: از درایت و حُسن توجه ویژه امام جمعه آبادان در خصوص توجه به موضوعات اقتصادی شهرستان و دغدغه معیشت مردم شریف و خونگرم آبادان سپاسگزاریم و به طور حتم دغدغه وی انگیزه ما را برای خدمت به مردم در سنگر اقتصادی گمرک دوچندان می کند.

مدیرکل گمرک آبادان ابراز امیدواری کرد: همکاری و هماهنگی خوبی بین اداره کل گمرک آبادان و اداره بنادر و دریانوردی آبادان وجود دارد و پیگیر هستیم تا همواره مسیر توسعه اقتصادی به ویژه در سال جهش تولید با مشارکت مردم، اجرا شود.

پورحشمت تاکید کرد: از همه مسئولان شهرستانی و استانی که برای رفع موانع پیش رو اهتمام دارند و به ما کمک می کنند قدردان هستیم و امید است با خرد جمعی و همکاری صمیمی و اثربخش در راستای تکمیل اشتغالزایی اتفاقات خوبی برای مردم رقم بخورد.

کد خبر: ۲۸۵٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha