۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۳
سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
عضو هیات مدیره انجمن سیب زمینی:

سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید

عضو هیات مدیره انجمن سیب زمینی گفت: بنابر آمار با احتساب سرانه مصرف سالانه ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی مورد نیاز کشور است.

به گزارش بازار، رحیم نیازی، از دپوی سیب زمینی در انبارها خبر داد و گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، کشاورزان سیب زمینی کار بدلیل مازاد تولید با زیان روبرو هستند.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های کارگری، حمل و نقل، بذر، دنباله بندها و ... قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان است، درحالیکه کشاورزان در فروش با زیان ۵ تا ۶ هزارتومانی روبرو هستند.

نیازی سرانه مصرف سیب زمینی را ۴۵ تا ۴۶ کیلو اعلام کرد و افزود: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون و ۴۰۰ تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی بدون احتساب صنایع مورد نیاز است.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، گفت: بنابر آمار بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

او گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازارهای هدف صادر شد چراکه صادرات سیب زمینی مازاد تنها راهکار تنظیم بازار و جلوگیری از زیان کشاورزان است.

کد خبر: ۲۸۵٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha