۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
تحلیل تکنیکال شاخص| دلار نیمایی و معافیت مالیاتی محرک رشد بورس
کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

تحلیل تکنیکال شاخص| دلار نیمایی و معافیت مالیاتی محرک رشد بورس

سلطانی کارشناس بازارهای مالی گفت: به لحاظ پرایس اکشن و ایچیموکو شاخص در کوتاه مدت می‌تواند محدوده دو میلیون و ۵۰۰ تا دو میلیون و ۵۳۰ هزار واحد را طی نماید.

سمیه شوریابی؛ بازار: دکتر مهرناز سلطانی کارشناس و مدرس بازارهای مالی در بررسی شاخص کل بورس، ابراز داشت: شاخص در کانال صعودی خود رو به بالا در حال رشد است و بعد از تنش‌های ایجاد شده، آرامش نسبی به بازار در میان مدت برگشته است.

وی می‌گوید: طی معاملات هفته جاری پیش بینی می‌کنیم حجم معاملات نسبتاً خوبی را در بازار داشته باشیم.

سلطانی نیز شاخص کل را از لحاظ تکنیکال و دید پرایس اکشن مورد بررسی قرار داده و گفت: همان طور که قبلاً بیان شد ممکن است شاخص در محدوده دو میلیون و ۳۲۰ تا دو میلیون و ۳۵۰ هزار واحد واکنش اصلاحی جزیی را داشته باشد که این اتفاق نیز افتاد ضمن اینکه جای نگرانی نیست و شاخص می‌تواند به مسیر صعودی خود در بلندمدت ادامه دهد.

بحث دلار نیمایی می‌تواند محرک بسیار قوی عمل کند که در حال حاضر حرکت به سمت بالا دارد و به دید میان مدت تا محدوده ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان نیز می‌تواند بالا رود کما اینکه سکوی پرتاپ رشد خوبی می‌تواند باشد، گفتنی است موضوع معافیت مالیاتی که از جانب مجلس مطرح شده است بسیار خوشایند و مؤثر بر سوددهی است ضمن اینکه همچنان دیدگاه جذاب برای سهام پرپتاسیل را خواهیم داشت

این تحلیلگر بازارهای مالی همچنین اظهار داشت: به لحاظ پرایس اکشن و ایچیموکو شاخص در کوتاه مدت می‌تواند محدوده دو میلیون و ۵۰۰ تا دو میلیون و ۵۳۰ هزار واحد را طی نماید و با توجه به اینکه p/e بازار بسیار پایین است و سهام شرکت ها از ارزندگی خاصی برخوردار هستند، چنانچه اتفاق غیرمترقبه ای به وجود نیاید بازار محیای رشد بسیار خوبی می باشد.

دکتر مهرناز سلطانی با اشاره به تداوم اخبار مثبت پیرامون بازار، خاطر نشان کرد: با تزریق این اخبار می‌توان چرخش های حرکتی رو به رشد را در شاخص شاهد باشیم، همچنین بحث دلار نیمایی می‌تواند محرک بسیار قوی عمل کند که در حال حاضر حرکت به سمت بالا دارد و به دید میان مدت تا محدوده ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان نیز می‌تواند بالا رود کما اینکه سکوی پرتاپ رشد خوبی می‌تواند باشد، گفتنی است موضوع معافیت مالیاتی که از جانب مجلس مطرح شده است بسیار خوشایند و مؤثر بر سوددهی است ضمن اینکه همچنان دیدگاه جذاب برای سهام پرپتاسیل را خواهیم داشت.

کد خبر: ۲۸۴٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بی نام IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      0 0
      لعنت بر مجلس نشین های که به فکر خودشون هستن و از اون بدبختی که مالش رو تو بورس باخته و مثلا خواسته غلطی کرده باشد و به موتور محرکه رشد کشور کمک کند .. بی خبرند و یا اصلا براشون مهم نیست