۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
طراحی‌های آموزش سازمان فنی‌وحرفه‌ای بر اساس اولویت‌سنجی بازار کار باشد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

طراحی‌های آموزش سازمان فنی‌وحرفه‌ای بر اساس اولویت‌سنجی بازار کار باشد

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که برای ایجاد اشتغال پایدار راه گریزی جز مجهز شدن به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وجود ندارد.

به گزارش بازار، صولت مرتضوی امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از یک هزار پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: اتفاقاتی که در دولت سیزدهم شاهد آن هستیم، در سایه‌ خون شهدای ما به بار نشسته است.

این مقام مسوول بیان داشت: امروز ایران اسلامی به یک کارگاه بزرگ اجرایی، عمرانی و آموزشی تبدیل شده که مثال شاهد آن بهره‌برداری از یک هزار مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های آموزشی با اعتبار بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی‌ گفت: اهمیت سازمان فنی‌وحرفه ای در نهضت ملی مهارت، یکی از ادعاهای بزرگ وزارت تعاون است. مرزهای توسعه زمانی درنوردیده می‌شود که کارگزاران توسعه محور مجهز بر ابزار عمل و علم باشند.

این عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: در فنی و حرفه‌ای، هم علم را مشاهده و ملاحظه می‌کنیم و هم عمل را و برای برون رفت از مشکلات و پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی باید اشتغال ایجاد کرد.

وی بیان داشت: باید در حوزه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری طرحی نو در انداخت که مجهز به آموزش فنی و حرفه‌ای باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما در سازمان فنی و حرفه ای، ناترازی در جذب نیرو و پرداخت‌ها بود و در ۲ سال گذشته اقدامات مطلوبی درباره همسان‌سازی حقوق و مزایای همکاران انجام شد، هرچند تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله داریم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بازطراحی، تنظیم و ارائه لایحه اساسنامه آموزش فنی و حرفه‌ای و تصویب در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اقدام بسیار ارزشمند و شایسته‌ای بود که محقق شد.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد: بر اساس اساسنامه جدید بتوانیم به تفکر مردمی‌سازی اقتصاد و واگذاری امور مردم به مردم در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیش از پیش توفیقات لازم را به دست بیاوریم.

کد خبر: ۲۷۲٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha