۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
رشد ۱۵.۴ درصدی ارزش صادرات تیرآهن

رشد ۱۵.۴ درصدی ارزش صادرات تیرآهن

صادرات تیرآهن در ۹ ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۴ درصد رشد کرد.

به گزارش بازار، در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۰۵ هزار تن تیرآهن به ارزش ۶۵ میلیون دلار و در ۹ ماهه ابتدای سال جاری ۱۳۷ هزار تن تیرآهن به ارزش ۷۵ میلیون دلار صادر شده است.

براین اساس صادرات تیرآهن در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش ۱۵.۴ و به لحاظ وزنی ۳۰ درصد رشد داشته است.

در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات میلگرد به لحاظ وزنی ۳ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۲ درصد کاهش داشته است.

حجم صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۳۲ هزار تن و حجم صادرات این محصولات در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ در مجموع ۱۶۷ هزار تن بوده که بر این اساس حجم صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۵ درصد و به لحاظ ارزش نیز صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۴ درصد افزایش یافته است.

در ۹ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ در مجموع ۷۸ میلیون دلار و در ۹ ماهه ابتدای سال جاری در مجموع ۹۰ میلیون دلار صادرات نبشی، ناودانی و سایر مقاطع داشته‌ایم.

رشد ۱۵.۴ درصدی ارزش صادرات تیرآهن

براین اساس آمار اعلامی انجمن تولید کنندگان حجم صادرات کل مقاطع طویل فولادی در ۹ ماه اول سال گذشته ۲ هزار و ۱۳۸ تن و در ۹ ماهه ابتدای امسال ۲ هزار و ۱۴۲ تن بوده است که بر این اساس صادرات در این بخش در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به ۹ ماه سال ۱۴۰۱ در مجموع ۰.۲ درصد افزایش داشته است.

ارزش صادرات کل مقاطع طویل فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع در ۹ ماهه سال جاری نسبت به ۹ ماهه ابتدای سال گذشته ۸.۷ درصد کاهش داشته است.

در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حجم صادرات فولاد میانی شامل (بیلت و بلوم و اسلب) ۷.۶ درصد افزایش یافته است.

به لحاظ ارزشی نیز در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ارزش صادرات فولاد میانی ۴.۹ درصد افزایش یافته است.

حجم صادرات آهن اسفنجی در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۹۲.۷ درصد و ارزش صادرات آهن اسفنجی در مدت یاد شده ۱۴۰.۸ درصد افزایش داشته است.

صادرات گندله سنگ اهن و کنسانتره سنگ آهن در ۹ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی و ارزش رشد داشته است. در مدت یاد شده صادرات گندله سنگ آهن ۵۹.۹ درصد و صادرات کنسانتره سنگ آهن ۶۳۰.۲ درصد رشد داشته است.

ارزش صادرات زنجیره فولاد در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ به ۵.۵ میلیارد دلار رسید.

کد خبر: ۲۶۵٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آتیلا اسماعیلی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      0 0
      سلام، ممنون از خبرگزاری تحلیل بازار واسه خاطر انتشار این مقاله جالب. من مقاله‌ای هم در مورد صادرات تیرآهن در سالهای ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ تو سایت اقتصاد آفرین مطالعه کردم که نویسندش هم داود یوسفی بود. اون مقاله هم به نظرم جالب و مفید اومد. من توصیه میکنم که هر دو مقاله رو که کامل و مفید هم هستن، دوستان مطالعه کنن.