۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
ابر بدهکاران مالیاتی در چنگ قانون
مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی تهران خبر داد

ابر بدهکاران مالیاتی در چنگ قانون

مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه شهر و استان تهران با اشاره به مسدود شدن ۶ هزار حساب بانکی، از وصول ۲۵۰ هزار میلیارد ریال معوقات ابر بدهکاران مالیاتی در راستای مبارزه با فرار مالیاتی

به گزارش بازار، کامران منصور، مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه شهر و استان تهران با بیان اینکه ابر بدهکاران شناسایی شده در این عملیات، شامل بیش از ۹۰ شخصیت حقوقی اعم از شرکت‌های فولادی، پتروشیمی و سیمانی هستند، تصریح کرد: با انجام اقدامات گسترده اجرایی و براساس احکام قانون محاسبات عمومی کشور و مقررات اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم، از ابتدای مهرماه مبلغ ۲۵۰ هزار میلیارد ریال وصول و جهت پرداخت تعهدات این شرکت‌ها به بیت‌المال، به حساب خزانه واریز شد.

مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه شهر و استان تهران با اشاره به ارجاع پرونده‌های ابر بدهکاران صنعت نفت کشور به سازمان امور مالیاتی برای دریافت مطالبات معوق دولتی اظهار داشت: بیش از ۶۱۰ هزار میلیارد ریال از حقوق عامه شناسایی و روند عملیات اجرایی و وصول آن آغاز شده است.

منصور با بیان اینکه این شرکت‌ها در اکثر بانک‌ها دارای حساب‌های متعدد اعم از ریالی، ارزی و سپرده بلندمدت هستند، افزود: برای وصول مطالبات بیت‌المال، گردش حساب‌های بانکی و منابع مالی این شرکت‌ها شناسایی شده و به صورت هم‌زمان نزدیک به ۶ هزار حساب بانکی متعلق به این شرکت‌ها با اخذ احکام نمایندگی دادگستری مسدود شده است.

مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه شهر و استان تهران در ادامه گفت: شناسایی گردش حساب‌های بانکی و تأمین منابع مالی این شرکت‌ها در حالی صورت گرفت که برخی بانک‌های عامل با افتتاح حساب‌های آفلاین و ویژه مانع رصد تراکنش‌ها و جابجایی وجوه شده‌ بودند.

وی در پایان با بیان اینکه این سازمان در راستای تدابیر دولت سیزدهم با جدیت به دنبال اخذ مانده مطالبات است، خاطرنشان کرد: برابر قانون بودجه سال ۱۴۰۲ جزء (ز) بند(۷) قسمت (الف) تبصره ۱۴، مبالغ مذکور به تأمین منابع سازمان هدفمندسازی از جمله پرداخت مطالبات گندم‌کاران و کلزاکاران تخصیص یافت.

بر این اساس، در پی تخلفات موسسه اعتباری تعاونی دانش‌آموختگان سبزوار و با عزم راسخ سازمان امور مالیاتی در مبارزه با فرار مالیاتی، مبلغ یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از حقوق ضایع شده بیت‌المال احیاء و در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران قرار گرفت.

در پی عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی تعاونی دانش‌آموختگان سبزوار(ثامن‌الحجج) این تعاونی منحل گردید، سپس احیا و مطالبه بدهی‌های سنواتی دوازده ساله صندوق مذکور طی سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۹ به اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه شهر و استان تهران واگذار شد.

بر این اساس به منظور تأمین منابع مالی برای احقاق حقوق مالباختگان و با هماهنگی دادگستری تهران تعداد ۱۲۶ فقره پلاک ثبتی متعلق به تعاونی مذکور رفع توقیف شد تا هیئت تصفیه تعاونی فوق اقدامات لازم را برای بستانکاران به عمل آورده و مبالغ مالباختگان را پرداخت نماید.

در این راستا سازمان امور مالیاتی کشور با رعایت تشریفات قانونی برای احقاق حقوق بیت‌المال و اخذ دیون دولتی از جمله مالیات و جرائم مترتب برآن از طریق برگزاری مزایده و حراج، فروش ۵۸ واحد مسکونی به متراژ ۸ هزار و ۹۰۰ مترمربع در اصفهان و یک ملک یک هزار و ۶۹۰ مترمربعی در استان گلستان را در مرحله اجرا دارد.

همچنین۱۰ واحد اداری به متراژ یک هزار و ۳۵۰ مترمربع در تهران وفق مقررات موضوعه و به استناد ماده ۲۱۵ مالیات‌های مستقیم به نام دولت جمهوری اسلامی تملک گردید.

کد خبر: ۲۵۱٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha