۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
اگر برنامه هفتم به تصویب نرسد تحویل بودجه به تأخیر خواهد افتاد
رئیس مجلس شورای اسلامی:

اگر برنامه هفتم به تصویب نرسد تحویل بودجه به تأخیر خواهد افتاد

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مرتب آقای منظور به نقل از رئیس جمهور به بنده اطلاع می‌دهند، چون برنامه هفتم توسعه در مجلس قطعی نشده است بنابراین تحویل بودجه به تأخیر می‌افتد.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، ۲۵ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار حسینعلی حاجی‌دلیگانی مبنی بر این‌که چرا زمان صحبت موافقان و مخالفان بندهای برنامه هفتم توسعه کوتاه شده است و اجازه طرح تذکر و اخطار به نمایندگان داده نمی‌شود، گفت: حداقل سه روز است که مرتب آقای منظور به نقل از رئیس جمهور به بنده اطلاع می‌دهند از آنجا که از ابتدای آبان‌ماه باید بودجه ۱۴۰۳ را بر اساس آیین‌نامه جدید تقدیم مجلس شورای اسلامی کند چون برنامه هفتم توسعه در مجلس قطعی نشده است و به تأخیر می‌افتد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین ما اگر برنامه را تصویب نکنیم ما حداقل کلیات آن را تصویب کنیم و در شورای نگهبان بررسی شود تا کار آن به اتمام برسد و اگر تغییراتی اعمال شد در حین بررسی تغییر دهند.

قالیباف گفت: اکنون ما حدود ۷۰ ماده از برنامه را بررسی کرده‌ایم و حدود ۱۵ الی ۲۰ ماده به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است. از سوی دیگر حدود ۲۳ ماده الحاقی نیز وجود دارد. به طور نسبی ما تقریبا نیمی از برنامه را در صحن بررسی کرده‌ایم و نیمی از کار باقی مانده است و زمان نیز محدود است. اگر قرار باشد فرصت تذکر به نمایندگان داده شود و مخالف و موافقین هر کدام پنج دقیقه صحبت کنند لایحه برنامه به زودی به نتیجه نخواهد رسید. انتظار می‌رود نمایندگان همکاری لازم را داشته باشند تا لایحه برنامه سریع‌تر به نتیجه برسد.

کد خبر: ۲۴۹٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha