۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱
آغاز صدور پروانه رایگان بافت فرسوده در ۴ شهر گلستان
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبرداد؛

آغاز صدور پروانه رایگان بافت فرسوده در ۴ شهر گلستان

گرگان- ملک، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: تخفیف ۱۰۰ درصدی صدور پروانه برای سازندگان مسکن در بافت فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری در چهار شهر گرگان، دلند، آق ‌قلا و مینودشت آغاز شده است.

مهدی ملک در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای نگهبان، شهرداری ها می توانند تا ۱۰۰ درصد اخذ عوارض پروانه و تراکم ساخت در بافت های فرسوده را تخفیف دهند و معادل آن را از دولت دریافت کنند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی گلستان ادامه داد: تا نیمه مهرماه سال جاری، شهرداری های گرگان، آق قلا، دلند و مینودشت نسبت به تخفیف رایگان پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهری اهتمام داشته اند.

وی افزود: امیدواریم با توجه به بسته های تشویقی بازآفرینی شهری و صدور رایگان پروانه ساخت، قیمت ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی کاهش یابد.

ملک افزود: نوسازی مسکن در بافت های فرسوده با هدف کاهش مخاطرات و تامین مسکن ایمن انجام می شود.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در ماه های اخیر بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، ‌سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی تاکید کرد: ۱۵ درصد از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن به نوسازی در بافت فرسوده اختصاص یافته است.

ملک گفت: افرادی که قصد دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن را دارند می توانند برای ثبت نام و دریافت این تسهیلات از طریق سامانه قدام کنند.

کد خبر: ۲۴۹٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha