۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
فروش ۳ میلیون تن محصول در بورس کالا
در هفته گذشته رقم خورد؛

فروش ۳ میلیون تن محصول در بورس کالا

در هفته منتهی به ۳۱ شهریور امسال، ۳ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۶۸۱ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۳۶ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد.

به گزارش بازار، این میزان معاملات در مقایسه با دو هفته قبل با افزایش ۷.۶ درصدی در حجم و ۴۰.۷ درصدی در ارزش همراه بود. سیمان، فولاد، سنگ آهن و آهن اسفنجی، سنگین وزن‌های تالار صنعتی و معدنی و قیر، وکیوم باتوم و مواد پلیمری، سنگین وزن‌های تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بودند.

تالار محصول‌های صنعتی و معدنی شاهد معامله ۲ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۳ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۲۴ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۳۲۱ تن سیمان، ۵۶۶ هزار و ۹۹۷ تن فولاد، ۴۹۴ هزار تن سنگ آهن، ۲۸۶ هزار تن آهن اسفنجی، ۶ هزار و ۹۰۸ تن مس، ۴ هزار و ۳۸۵ تن آلومینیوم، یک هزار تن چدن، ۴۰۰ تن روی، ۲۰۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۴۵ تن کنسانتره فلزات گران بها معامله شد.

همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۶۰۵ هزار و ۳۷۴ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۱ هزار و ۹۲۴ میلیارد تومان در هفته پایانی شهریور به فروش رسید.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۲۰۴ هزار و ۹۲۳ تن قیر، ۱۹۰ هزار تن وکیوم باتوم، ۹۵ هزار و ۵۰۱ تن مواد پلیمری، ۴۷ هزار و ۸۰۰ تن لوب کات، ۴۰ هزار و ۴۵۹ تن مواد شیمیایی، ۱۵ هزار و ۱۱۰ تن گوگرد، ۵ هزار و ۸۹۶ تن روغن، ۴ هزار و ۱۶۰ تن فرآورده‌های نفتی، یک هزار و ۵۰۰ تن سلاپس واکس، ۶۸۰ تن گازها و خوراک‌ها و ۲۰۰ تن عایق رطوبتی معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۳ هزار و ۳۰۴ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۰۶ میلیارد تومان بود.

کد خبر: ۲۴۵٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha