۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
ایران و عربستان ابعاد مختلف روابط دوجانبه را بررسی کردند

ایران و عربستان ابعاد مختلف روابط دوجانبه را بررسی کردند

سفیر ایران در دیدار قائم مقام وزارت خارجه عربستان ضمن تسلیم پیام ریاست جمهوری اسلامی ایران به پادشاه و ولیعهد عربستان ابعاد مختلف روابط دوجانبه تهران و ریاض مورد تبادل نظر و رایزنی قرار داد.

به گزارش بازار، علیرضا عنایتی در دیدار ولید الخریجی قائم مقام وزارت خارجه عربستان سعودی ضمن تسلیم پیام ریاست جمهوری اسلامی ایران به پادشاه و ولیعهد عربستان ابعاد مختلف روابط دوجانبه تهران و ریاض بررسی شد.

در این دیدار سفیر کشورمان تاکید کرد: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران بر اساس توصیه رییس‌جمهور و وزارت امور خارجه دولت سیزدهم، توسعه مناسبات با عربستان سعودی است و ایران در خصوص توسعه روابط دو جانبه با عربستان سعودی جدیت لازم را دارد.

عنایتی با اشاره به دیدگاه سران دو کشور درباره توسعه مناسبات افزود: باید دیدگاه سران دو کشور در ارتباط با توسعه مناسبات تهران و ریاض عملیاتی شود و در چهارچوب‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، بازرگانی، ورزش و جوانان این دیدگاه‌ها پیاده سازی گردد.

این دیپلمات کشورمان تصریح کرد: در گفت‌وگوهای وزرای خارجه و ملاقات با سران، ابعاد مختلف همکاری در بخش‌های دوجانبه، فعال کردن موافقت‌نامه‌ها، برقراری پروازها و تبادل دیدار بخش‌های دولتی و خصوصی مورد توجه واقع شده است که در جریان سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان و دیدار حسین امیرعبداللهیان با بن فرحان وزیر خارجه و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور مورد تاکید قرار گرفت.

در جریان این دیدار ولید الخریجی‌ قائم مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی بر دیدگاه این کشور در توسعه و ترفیع مناسبات فی مابین تاکید کرد.

وی گفت: عربستان در چهارچوب توسعه روابط با ایران حرکت می‌کند و دیدگاه‌های مشترکی در خصوص فعال‌سازی مناسبات بین دو کشور وجود دارد.

در این دیدار پیام آیت الله رئیسی در خصوص لزوم توسعه مناسبات و دعوت از پادشاه عربستان سلمان بن عبدالعزیز و ولیعهد و رییس شورای عربستان محمد بن سلمان تسلیم وزارت امور خارجه این کشور شد.

کد خبر: ۲۴۳٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha