۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
اختصاص ۴۰۰ هزار مترمکعب آب غیرمتعارف به صنایع معدنی استان سمنان
معاون آب منطقه ای سمنان خبر داد؛

اختصاص ۴۰۰ هزار مترمکعب آب غیرمتعارف به صنایع معدنی استان سمنان

سمنان- معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان، گفت: سالانه ۴۰۰ هزار مترمکعب آب نامتعارف به صنایع معدنی استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا نجف زاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص سالانه ۴۰۰ هزار متر مکعب آب نامتعارف و شور برای مصارف صنایع معدنی در این استان بیان کرد: رویکرد تغییر منابع تأمین آب صنایع استان سمنان به سمت استفاده از آب‌های نامتعارف و پساب مدنظر است.

وی با بیان اینکه برای تأمین آب صنایع در استان سمنان، استفاده از آب‌های شور و نامتعارف یکی از راهکارهای مهم است که شرکت آب منطقه‌ای سمنان آن را در دستورکار خود قرار داده است، افزود: در همین راستا اخذ تخصیص از محل منابع آب های نامتعارف و شور به میزان حدود ۱.۲ میلیون مترمکعب در سال در چهار محدوده مطالعاتی کویر دامغان، داورزن- فرومد، کویر مرکزی و طرود پیگیری شده است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان تصریح کرد: این پیگیری‌ها تاکنون منجر به اختصاص حدود ۴۰۰ هزار مترمکعب در سال از محل آب‌های نامتعارف و شور در محدوده‌های مطالعاتی طرود، کویر دامغان و داورزن - فرومد برای مصرف صنایع معدنی شد.

نجف‌زاده با اشاره به رویکرد دولت مردمی سیزدهم برای رفع مشکل منابع آبی صنایع کشور با توجه به تغییر اقلیم و کمبود شدید آب عنوان کرد: موضوع استفاده از منابع آبی نامتعارف پساب یا بازچرخانی آب در بند ع تبصره هشت قانون بودجه سال ۱۴۰۲ عنوان شده است.

وی اضافه کرد: در راستا اجرایی‌سازی مفاد این بند قانونی با هدف برنامه ریزی و استفاده از پساب و جایگزینی با منابع آب در اختبار صنایع پرمصرف اقدامات لازم صورت داده است.

کد خبر: ۲۳۵٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha