۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
تامین امنیت غذایی با بومی سازی بذر محصولات کشاورزی| صادرات تولیدات گلخانه ای هیدروپونیک به روسیه
مدیر شرکت زرین کشت پایدار زرندیه مطرح کرد

تامین امنیت غذایی با بومی سازی بذر محصولات کشاورزی| صادرات تولیدات گلخانه ای هیدروپونیک به روسیه

اعظمی مدیر حوزه مدیریت شرکت زرین کشت پایدار زرندیه به بازار گفت: تولید بومی بذر محصولات زراعی به عنوان یکی مسائل مهم و تاثیرگذار در بحث تامین امنیت غذایی دنبال می شود.

بازار؛ گروه ایران: زرین کشت پایدار زرندیه به عنوان یکی از شرکت های حوزه کشاورزی گروه توسعه اقتصادی تدبیر همواره در دوره هایی که کشور با بحران تامین امنیت غذایی به ویژه در خصوص تامین گوشت قرمز مواجه شده حضور یافته و بخشی از مشکلات را برطرف کرده است.

این مجموعه که ضمن تولیدات زراعتی و باغی دست به تولید گلخانه ای هم می زند همواره سعی بر این دارد که با تکنولوژی های روز محصولاتی با کیفیت تولید و در بازار داخلی و خارجی عرضه کند.

فعالیت زرین کشت پایدار زرندیه در تمام حوزه های دامی و کشاورزی

در خصوص فعالیت های این شرکت، داود اعظمی مدیر حوزه مدیریت شرکت زرین کشت پایدار زرندیه با اشاره به اینکه این شرکت در شهرستان زرندیه استان مرکزی واقع شده است به بازار گفت: شرکت زرین کشت پایدار زرندیه در حوزه های کشاورزی، باغات، زراعت، دامپروری، دام سنگین، دام سبک و در حوزه گلخانه ها به ویژه گلخانه هیدروپونیک فعالیت دارد.

محصولاتی که در گلخانه های هیدروپونیک کشت می شوند سفارشی و صادراتی هستند

وی با اشاره به تولیدات هیدروپونیک زرین کشت پایدار زرندیه افزود: محصولاتی که در حوزه گلخانه به صورت هیدروپونیک کشت می شود شامل گوجه فرنگی، خیار، فلفل های رنگی و تزئینی غیره می شود. همچنین با توجه به اینکه محصولات به صورت صادراتی تولید می شوند متناسب با درخواست مقاصد صادراتی یعنی با توجه به شرایط، زمان و سفارشی که از کشورهای منطقه به ویژه حوزه خلیج فارس، کشورهای اروپایی مثل روسیه و غیره دریافت می کنیم تولید را انجام می دهیم.

کمک به ستاد تنظیم بازار در مواقع نیاز

اعظمی در خصوص گلخانه های هیدروپونیک بیشتر توضیح داد و گفت: کشت در گلخانه های هیدروپونیک یعنی محصول بدون نیاز به خاک و فقط با آب تغذیه و تولید گیاه انجام می شود. بنابراین خاک هیچ نقشی در تولیدات گیاهی ندارد.

وی در خصوص سایر تولیدات در حوزه دام سبک و سنگین از سوی شرکت افزود: در حوزه دام نیز شرکت زرین کشت زرندیه فعالیت دارد؛ به طوری که در حوزه دام سنگین به صورت گاو داری های صنعتی شیری فعالیت و تولید انجام می دهیم. همچنین در حوزه دام سبک نیز ۲ واحد در مجتمع لاله آرا به تعداد ۳۰ هزار راس دام سبک در اختیار داریم.

مدیر حوزه مدیریت شرکت زرین کشت پایدار زرندیه با اشاره به فعالیت شرکت در حوزه دام سبک ادامه داد: در مزرعه سعید آباد هم تعداد ۲۰ هزار راس دام سبک پرورش می دهیم.

وی در خصوص نقش شرکت در بحث تامین امنیت غذایی کشور تاکید کرد: بارها در حوزه امنیت غذایی بر اساس اعلام نیاز وزارت جهاد و یا امور پشتیبانی برای حمایت از تولید گوشت در بازار با توجه به دستور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ورود کرده ایم و شرکت در بحث تامین گوشت کمک کرده است.

هدف گذاری و اقدام برای بومی سازی بذر محصولات زراعی

مدیر حوزه مدیریت شرکت زرین کشت پایدار زرندیه با اشاره به اینکه در حوزه باغات نیز تولیداتی که شرکت زرین کشت دارد شامل گردو، پسته و بادام می شود گفت: همچنین حدود ۲۰۰ هکتار از باغات شرکت مرتبط با تولید پسته است. حدود ۵۰ هکتار نیز مربوط به گردو است و ۲۰ هکتار هم زیر کشت بادام رفته است.

شرکت زرین کشت به حوزه تولید بذر ورود کرده و به زودی دستاورد آن تحت عنوان بذر بومی معرفی می شود

وی افزود: در حوزه تولید بذر نیز با توجه به اینکه یکی از حوزه های مهمی که کشور به آن نیاز دارد، شرکت زرین کشت ورود کرده و تا الان هم برنامه های این حوزه خیلی خوب پیش رفته است. بنابراین امید است به زودی بتوانیم دستاوردهای آن را به نمایش بگذاریم و عرضه کنیم. امید است بتوانیم با حمایت گروه توسعه اقتصادی تدبیر در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بذر مورد نیاز کشور را بومی کنیم.

اعظمی ادامه داد: همانطور که اشاره کردم در خصوص صادرات نیز بیشتر کشورهای همچون کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه را به عنوان مقاصد صادراتی مان قرار داده ایم. بیشتر محصولاتی را که صادر می کنیم نیز تولیدات گلخانه ای به خصوص گوجه فرنگی و خیار است.

وی تاکید کرد: البته صادرات دام نیز در مقطعی که کشور مازاد بر نیاز، تولید داشت به کشورهای عربی انجام می شد. اما اکنون با توجه به اینکه زمان هایی در بحث تامین گوشت قرمز نیاز به تنظیم بازار وجود دارد زرین کشت پایدار زرندیه بحث تامین داخلی و کمک به تنظیم بازار را با درخواست نهادهای مربوطه بر عهده دارد.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha