۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
اعطای تسهیلات برای سربازان وظیفه ماهر| هنوز دستورالعمل صادر نشده است
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های سمنان در گفتگو با بازار:

اعطای تسهیلات برای سربازان وظیفه ماهر| هنوز دستورالعمل صادر نشده است

سمنان- داوودی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان سمنان گفت: امکان پرداخت تسهیلات به سربازان وظیفه ای که مهارتی را آموخته باشند، فرآهم آمده اما هنوز دستورالعمل آن ابلاغ نشده است.

علی داوودی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به اعطای تسهیلات بانکی به سربازان ماهر در زمینه مهارت های شغلی و اشتغال زایی، تاکید کرد: این تسهیلات طبق شرایطی پرداخت خواهد شد و هدف آن هم حمایت از اشتغال جوانان است.

وی درباره شرایط این تسهیلات بیان کرد: همه سربازان وظیفه ای که ترخیص شده و مهارتی را فراگرفته باشند می توانند از سوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح به بانک معرفی شوند.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان با بیان اینکه سربازان باید دارای مدرک مهارت آموزی باشند تا تسهیلات در قالب اشتغال زایی جوانان به آنها پرداخت شود، ابراز کرد: مبلغ وام سال های قبل ۱۰۰ میلیون تومان بود که در سال جاری هنوز مبلغ جدید اعلام نشده است.

داوودی با بیان اینکه بازپرداخت این وام ها هفت ساله و کارمزد آن هم چهار درصد است، گفت: در واقع این وام ها به صورت قرض الحسنه اعطا می شود.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ دستورالعملی برای سال ۱۴۰۲ در راستای پرداخت این وام ها ابلاغ نشده است، گفت: به محض ابلاغ دستورالعمل تسهیلات حتماً بانک های عامل این نوع وام ها را پرداخت خواهند کرد.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان سمنان همچنین بیان کرد: درباره تسهیل در وام ازدواج جوانان نیز هیچ دستورالعملی به بانک های استان سمنان ابلاغ نشده و همکاران ما در سطح شبکه بانکی خودشان سرعت اعطای تسهیلات را بالا برده اند اما اینکه بیان شود دستورالعملی صادر شده باشد خیر چنین موضوعی نیست.

به گزارش بازار، برخی مسئولان اقتصادی استان سمنان در روزهای اخیر از تسهیل شرایط اعطای وام به جوانان خبر داده بودند که گویا هنوز دستورالعملی برای این امر ابلاغ نشده است.

کد خبر: ۲۲۶٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha