۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹
بازار سرمایه، سپری مقاوم در برابر تورم
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بازار سرمایه، سپری مقاوم در برابر تورم

رهبر شهلان، کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد بورس قوام اقتصاد در کشور خواهد بود و بازار سرمایه باید برخلاف سایر بازارها سپری در مقابل تورم باشد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، سینا رهبرشهلان، کارشناس بازار سرمایه به سیاست‌های سرکوب ارزی بانک مرکزی برای مهار تورم و تاثیر منفی آن بر بازار سرمایه پرداخت و گفت: متاسفانه بخش‌های مختلف اقتصاد کشور ذی‌نفعانی دارد و با توجه به تضعیف بازار سرمایه از لحاظ ارزش بازار نسبت به بازارهای موازی به دلیل ریسک‌های داخلی خود بازار و بازارهای جهانی، در کنار ریسک‌هایی که سیاست‌گذار به این بازار وارد کرده است، شاهد ناترازی بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها هستیم.

وی افزود: همین موضوع موجب قدرت گرفتن ذی‌نفعان بازارهای غیرمولد شده است که سیاست‌گذاری‌های غلط این موضوع را تشدید کرده است و بازار سرمایه را به عنوان بخش مولد اقتصاد کشور با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

وی عنوان کرد: ذات تبلور مردمی کردن اقتصاد به شکل مدرن، بازار سرمایه است. بنابراین بازار سرمایه نیازمند تقویت است.

رهبر شهلان گفت: رشد بازار سرمایه قوام اقتصاد در کشور خواهد بود و بازار سرمایه باید بر خلاف سایر بازارها سپری در مقابل تورم باشد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه؛ اگر خواهان طی کردن مسیر درست برای کشور و اقتصاد آن هستیم باید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای اقتصاد مقاومتی قدم برداشته و تولید کشور را تضعیف نکنیم.

رهبر شهلان تاکید کرد: با تلاش برای شفاف سازی و پذیرفتن واقعیت‌های اقتصادی، اهالی بازار سرمایه پیگیر هستند تا در مسیر مهار تورم و رشد تولید بیش از پیش قدم برداشته، تولید را رشد داده و انگیزه را برای تولید کننده ارتقا دهند.

رهبر شهلان اعتقاد داشت: ادامه حرکت بورس در مسیر صعود، پیش شرط مهمی دارد و در صورتی عملی می‌شود که سوابق تلخ سال ۹۹ تکرار نشده و شاهد اظهارنظرهای عجولانه و غیرکارشناسی در این بازار نباشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با نگاهی به صنایع پرپتانسیل بازار سهام خاطرنشان کرد: از زاویه بررسی صورت‌های مالی که تمرکز آن بر سودسازی شرکت‌هاست؛ صنعت دارو، غذایی و سیمان با توجه به دریافت مجوز افزایش نرخ‌های احتمالی می‌توانند مستعد رشد باشند.

وی تاکید کرد: البته باید به صنعت خودرو و قطعات، صنعت نیروگاهی و همچنین شرکت‌های پیمانکاری بازار سهام که به دلیل سیاست‌گذاری‌های غلط و نرخ‌گذاری‌های دستوری مظلوم واقع شده‌اند، توجه ویژه‌ای داشت.

کد خبر: ۲۱۶٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha