۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲
احتمال کاهش سرمایه گذاری با نرخ دستوری ارز
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

احتمال کاهش سرمایه گذاری با نرخ دستوری ارز

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تغییر قیمت ارز تنها یک دلخوشی کوتاه مدت است موجب کاهش سرمایه گذاری و پایین آمدن درآمدهای کشور می‌شود.

به گزارش بازار، بایزید مردوخی با بیان اینکه تغییر قیمت ارز اشتغال زا نیست احتمال کاهش سرمایه گذاری با نرخ دستوری ارزتصریح کرد:تشکیل سرمایه و سرمایه گذاری باید اولویت اول کشور باشد که این روزها به فراموشی سپرده شده است.

اقتصاددان با اشاره اهمیت ثبات اقتصادی افزود: ه موضوعات اقتصادی کلان کشور تبدیل به دلار و مباحث خیابان استانبول تهران شده است.

وی در ارتباط با نرخ تسعیر ارز گفت: بانک مرکزی و مرجع تعیین این ارز پاسخ دهد با چه معادله‌ای ۲۸ هزار و ۵۰۰ هزار تومان را به عنوان نرخ تسعیر ارز تعیین کرده اند؟

وی بیان کرد: مشکل اساسی کشور کاهش درآمدهای ارزی است، تنها زمانی که چالش‌های صادرات نفت، گاز و پتروشیمی حل شود، بسیاری از مشکلات نیز از بین خواهد رفت.

این اقتصاددان در خصوص تاثیر نرخ تسعیر ارز بر صنعت پتروشیمی گفت: باید دید پتروشیمی‌ها یا چه قیمتی در بازارهای جهانی فروخته می‌شود.
وی تاکید کرد:در حال حاضر باید در صنایعی همچون پتروشیمی‌ها سرمایه گذاری انجام شود و حتی ظرفیت تولید نیز افزایش پیدا کند در حالی که در شرایط کنونی و با اعمال نرخ تصنعی و دستوری ارز، شاهد کاهش سرمایه گذاری‌ها و پایین آمدن درآمدهای کشور هستیم.

کد خبر: ۲۱۵٬۲۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha